تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

استاندار ایلام: 

دستگاه ها پروژه های نیمه تمام خود را واگذار کنند

دستگاه ها پروژه های نیمه تمام خود را واگذار کنند
ایلام- استاندار ایلام گفت: دستگاه های اجرایی پروژه های نیمه تمام خود را که توان مالی برای اتمام ندارند و قابل واگذاری است به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بر اساس قانون دستگاه ها می توانند پروژه های نیمه تمام خود را به بخش خصوصی واگذار و باید تا قبل از پایان سال نسبت به اعلام این پروژه ها اقدام کنند.

وی با اشاره به رشد مناسب بودجه استان در سال آینده افزود: بودجه استان از نظر عمرانی زیاد مناسب نبود که امیدواریم مدیران در یک هفته باقی مانده با سفر به مرکز از طریق وزارتخانه های خود پیگیر افزایش اعتبار بودجه سال آینده شوند و هر جا مشکلی بود با انعکاس به موقع از طریق استانداری اقدام کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه های دیده شده در بودجه عمرانی استان احداث راه آهن، تکمیل راه ها ، بیمارستان و سایر مراکز است که بودجه ملی برای آنها لحاظ می شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: برخی از پروژه ها خودگردان هستند و تامین هزینه آنها با مشکل مواجه است از این رو اگر ظرفیت دارند با تغییر کاربری بخشی از آنها به تجاری محلی برای تامین هزینه آنها پیدا شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب دارای مشکلات زیادی است و بدهی زیادی به پیمانکاران دارد از این رو باید به دنبال تهاتر و رفع مشکلات از طریق استفاده از پسماند آب شرکت ها برای فضای سبز خود آنها باشد تا درآمد زایی داشته باشد.

وی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: فروش اموال مازاد و پرداخت بدهی پیمانکاران باید در اولویت این شرکت قرار بگیرد.

استاندار ایلام به جذب اعتبار مناسب برای طرح های مختلف استان اشاره کرد و گفت: در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به طرح هایی از جمله آب رسانی به ملکشاهی، تصفیه خانه ایلام و چند طرح دیگر اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که در تسریع روند آنها موثر است.

اقدامات بسیج در همه دوران انقلاب جاودان و ماندگار است

استاندار ایلام در ادامه این نشست با تبریک هفته بسیج گفت: اقدامات اثرگذار بسیج در همه دوران های انقلاب جاودان و ماندگار است و جای تقدیر دارد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: همه چیز این مملکت مدیون شهدا ، ایثارگران و بسیجیان است.

وی افزود: بسیج در زمان جنگ، دوران بازسازی و اکنون در شرایط کرونا همواره در کنار نظام حامی مردم بوده است.

۹۰ درصد بازاریان ایلام محدودیت ها را رعایت کردند

استاندار ایلام همچنین با تشکر از همراهی مردم در اعمال محدودیت های کرونا گفت: حدود ۹۰ درصد اصناف و بازاریان محدودیت ها را رعایت کردند که نتیجه این رعایت ها در دو هفته آینده مشخص می شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: امروز آمار افراد مثبت کرونا در استان ۱۴۴ نفر مثبت، ۵۱ نفر بستری و چهار نفر فوتی بود و اکنون بستری موجود در بیمارستان ها ۳۰۹ نفر است.
وی افزود: امیدواریم این محدودیت ها که نتیجه آن در ۲ هفته آینده مشخص می شود به کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر بیانجامد.

وی تاکید کرد: البته اکنون وضعیت انجام تست ها از ۳۰۰ تست به ۸۰۰ مورد در روز رسیده که بدون شک در افزایش آمار و شناسایی افراد بیمار موثر است.

استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با شناسایی به موقع بیماران و درمان به موقع آنها قبل از مراحل حاد شاهد کاهش فوتی ها باشیم.
وی با تقدیر از جامعه بسیجیان در غربالگری محله به محله ابراز امیدواری کرد همه ادارات با رعایت پروتکل ها و با در نظر گرفتن شرایط دورکاری در وضعیت های مختلف از سلامت کارمندان محافظت کنند.

به گزارش ایرنا در این نشست وضعیت طرح های نیمه تمام قابل واگذاری دستگاه های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب و شهرداری و تفاهم نامه پروژه های جهش تولید جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی بررسی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.