تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

استاندار ایلام: 

دستگاه قضایی با افراد خاطی در بازار مرغ برخورد کند

دستگاه قضایی با افراد خاطی در بازار مرغ برخورد کند
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با افراد خاطی در بازار مرغ استان بشدت برخورد کند، گفت: وقتی یک روز کمبودی در بازار ایجاد می شود، برخی از وضعیت پیش آمده سوءاستفاده کرده و با گران فروشی مشکل ایجاد می کنند، در این شرایط تحریمی این افراد مخل اقتصادی هستند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام افزود: باید با افراد خاطی که در دوران سود شریک هستند و از همه حمایت ها و یارانه های دولتی استفاده می کنند اما در دوره ضرر از تعهدات خود سرباز می زنند و حمایت نمی کنند، برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ به دلیل یک مشکل در کل کشور دچار نوسان شد که با هماهنگی خوب دستگاه قضایی و دادستانی، نیروی انتظامی و بازرسی دوباره آرامش نسبی حاکم شد.

مدیران وضعیت بازار و گردهمایی ها را ساماندهی کنند

سلیمانی دشتکی از وضعیت تجمعات برای توزیع مرغ و نهاده در روزهای اخیر بشدت انتقاد کرد و گفت: باید مدیریت شود که در این شرایط کرونایی و محدودیت ها تجمع ایجاد نشود.

وی افزود: همین بی برنامگی ها و عدم مدیریت ها موجب ایجاد ازدحام و تجمعات در بازار و فروشگاه ها شده است و جان مردم را به خطر انداخته است.

استاندار ایلام گفت: ما با همه توان در تلاش هستیم آمار ابتلا و بستری و فوتی ناشی از کرونا کاهش یابد اما اکنون با این عدم مدیریت ها شاهد تجمعات و ازدحام برای خرید مرغ و نهاده هستیم.

سلیمانی دشتکی افزود: ما کم شخصیت برجسته به خاطر کرونا از دست ندادیم اکنون هر فوتی که رخ می دهد مصیبتی به یک خانواده وارد می شود و این یک درد است.

وی اضافه کرد: وقتی مراسمات عزا و عروسی و گردهمایی ها ممنوع است چرا نباید بازار به گونه ای مدیریت شود که با توزیع بین فروشگاهی و برنامه ریزی از تجمعات مردم کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه نشست ها و گردهمایی در شهرهای قرمز با ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و زرد ۳۰ نفر با رعایت پروتکل ها ممکن است و بیش از این ممنوع است گفت: روز گذشته فروشگاه اتکا تنها برای حفظ سلامت مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد.

وی تاکید کرد: همه باید نسبت به حفظ سلامت مردم توجه کنند و کاری نکنند که با ازدحام مردم جان آنها در این شرایط کرونایی به خطر بیافتد.

وی از جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای توزیع مرغ دولتی و تامین مرغ گرم و آرامش مجدد در بازار تشکر کرد و گفت: باید با مدیریت درست، مرغداران را پای کار بیاورند و با یک برنامه منسجم این مشکل برطرف شود.

به گزارش ایرنا در این نشست مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به ارایه گزارشی از اقدامات خود در زمینه جوجه ریزی، توزیع مرغ منجمد و بازرسی در بازار پرداختند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.