تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

فهد کمالوندی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام:

قرارگاه زیستی با هدف پایش و شناسایی تهدیدات زیستی در استان تشکیل شده است

قرارگاه زیستی با هدف پایش و شناسایی تهدیدات زیستی در استان تشکیل شده است
ایلام - نگاه اقتصاد - فهد کمالوندی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با حضور در کارگروه مجازی رسانه ای ستاد کرونا از طرح جامع پدافند غیرعامل شهری ایلام خبر داد و گفت: این طرح با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال تدوین می باشد.

این مسئول از تأکید بر ملاحضات جانمایی تأسیسات پرخطر در سطح شهر بر اساس استاندارد های پدافند غیر عامل سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتبات لازم صورت گرفته و تا حصول نهایی پیگیری جدی انجام می گیرد.

کمالوندی در ادامه به برگزاری جلسات متعدد، طراحی سناریوها، انجام رزمایش و رصد و پایش تهدیدها در کارگروه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: تا به حال آموزش های مختلف توسط کارگروه های امداد و نجات، سایبری و کارگروه زیستی برگزار شده است.

ایشان یادآور شد: علاقمندان به یادگیری آموزش های پدافند عامل بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان می توانند در سایت پایداری ملی ثبت نام کنند و پس از پایان دوره های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه معتبر شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام، جایگاه و عملکرد پدافند غیرعامل استانداری ایلام در مقابله با کرونا را به عنوان یکی اعضای فعال ستاد کرونا در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیگیری مصوبات کرونا و بازدید میدانی از آرامستان های سطح استان در زمره ی اقدامات اخیر این اداره محسوب می شود.

این مسئول همچنین به پایش Ip های متصل به ادارات در حوزه سایبری اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچگونه حمله سایبری در سطح استان مشاهده و گزارش نشده است.

کمالوندی در ادامه به بیان تهدیدات زیستی در استان ایلام پرداخت و با بیان این که قرارگاه زیستی با هدف پایش و شناسایی تهدیدات زیستی در استان تشکیل شده، اظهار داشت: رصد مسائل زیستی نباتات، آب‌وخاک، انسان و دام در برنامه های این قرارگاه گنجانده شده است.

ایشان به راه اندازی خانه های هلال در راستای انجام آموزش های عمومی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: این اقدامات با هدف ارتقای آمادگی عمومی مردم استان و زیر نظر کارگروه امداد و نجات و شورای پدافند غیرعامل صورت می گیرد.

کمالوندی در پایان سهولت در مدیریت بحران را از جمله کارکردهای مهم پدافند غیر عامل برشمرد و تصریح کرد: پیشگیری، کاهش خسارات بیشتر و صدمات در حوادث از مهم ترین اهداف پدافند عامل با برگزاری آموزش های لازم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.