تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

استاندار:

ایلام از رتبه اول ابتلا و بستری کرونا به رتبه دوازدهم ارتقا یافت

ایلام از رتبه اول ابتلا و بستری کرونا به رتبه دوازدهم ارتقا یافت
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه در چند هفته اخیر آمار ابتلا و مرگ و میر بسیار بالا بود و استان در وضعیت بحرانی و قرمز قرار داشت، گفت: در این زمینه در رتبه اول کشور قرار داشتیم اما امروز طبق آماری که دریافت کرده ایم در حال حاضر وضعیت استان به رتبه دوازدهم بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در بازدید سرزده از نحوه اجرای محدودیت‌های جدید در سطح شهر ایلام، اظهار داشت: همکاری و مشارکت مردم در زمینه اجرای مصوبات و پروتکل های بهداشتی در حال نتیجه دادن است و شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان، بستری ها و مرگ و میر افراد در استان هستیم.

وی تاکید کرد: این کاهش به کمک رعایت پروتکل های بهداشتی در این چند هفته اخیر و تعطیل ها و محدودیت‌هایی که اجرا شد به دست آمد و با همکاری مردم و اجرای کامل مصوبات و پروتکل های بهداشتی این وضعیت به مراتب بهتر می شود.

استاندار ایلام گفت: درخصوص مرگ و میرها در چند هفته گذشته به عدد ۱۱ نفر در روز رسیده بودیم که روز گذشته این میزان چهار نفر و امروز به ۲ نفر فوتی کاهش یافت.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه تداوم همکاری مردم در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی استان را از وضعیت قرمز خارج خواهد کرد، اظهار داشت: در میزان ابتلا و فوتی ها نسبت به آمار گذشته روند کاهشی داریم و البته این به همت یاری و همکاری خوب مردم، اصناف و بازاریان بدست آمده است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد بهتر شدن اوضاع استان باشیم.

وی خواستار تداوم همکاری مردم شد و تاکید کرد: برای ادامه روند کاهشی آمارهای کرونا نیاز داریم مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در اجتماعات، عزاداری ها، جشن ها و دیگر مواردی که در پروتکل های بهداشتی آمده است حاضر نشوند.

استاندار ایلام از تعطیلی بیش از ۹۵ درصد بازار استان در همراهی با مصوبات و دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: طی بازدید از مراکز تجاری شهر ایلام و پاساژ های متعدد تجاری، مشاهده شد بیش از ۹۵ درصد اصناف و تمام پاساژها و بسیاری از مغازه‌ها تعطیل شده اند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه بیشتر اصناف و بازاریان همکاری بسیار خوب و کاملی با ستاد کرونا داشته اند، افزود: اینجا لازم است از این عزیزان قدردانی و تشکر داشته باشم.

در این بازدید معاون امور اقتصادی استاندار ایلام، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف و جمع دیگری از مدیران استان حضور داشتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.