تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

خط سرخ شهادت روشن است

خط سرخ شهادت روشن است
تهران- آیت الله مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت در گفت وگو با روزنامه رسالت گفت: شهادت هنر مردان خداست و در ایامی که شهدای مدافع حرم و عرصه سلامت، این راه درخشان را همچنان روشن نگه‌داشته‌اند، شهیدی دیگر از دانشمندان هسته‌ای به خیل شهدای این عرصه پیوست تا همچنان چراغ راه هدایت روشن بماند.

روزنامه رسالت در گفت‌وگو با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی ابعاد جایگاه شهید و شهادت پرداخته و آورده است: پس از ترور کوردلانه شهید والامقام دکتر محسن فخری زاده توسط ایادی غرب و رژیم صهیونیستی بار دیگر مشخص شد که راه شهادت همچنان باز است و مردان خدا در این عصر پر از فساد و تباهی می‌توانند در مسیر الهی گام برداشته و چون اسلاف مطهرین خود شربت شهادت را بنوشند.
پس از شهادت سردار سرافراز کشورمان شهید حاج قاسم سلیمانی این بار نوبت عزیزی دیگر از تبار دانشمندان هسته‌ای کشورمان بود که توسط عوامل استکبار جهانی به شهادت برسد. برای بررسی و اهمیت جایگاه شهادت در دین مبین اسلام و ویژگی شهدای راه اسلام گفت‌وگویی با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

شهید همواره زنده و ممات او صفتی برای حیات طیبه است

وی در ابتدای این گفت‌وگو به «رسالت» بیان کرد: «در دین اسلام به فضلیت و جایگاه شهادت بسیار پرداخته‌شده و این موضوع حائز اهمیت است. در میان انواع مرگ‌ها تنها شهادت است که از حیات و زندگی برتر و مقدس‌تر است چراکه با آگاهی و استقبال صورت می‌گیرد. مرگ در راه حق و در راه اسلام، خدمت به وطن و برای حقیقت ارزش بسیار بالایی نزد خدای باری‌تعالی دارد و شهدا در زمره اولین واردشوندگان به بهشت ابدی قرار دارند.»
وی افزود: «تمام ارواح زنده هستند اما شهید، همواره عالم و در محضر پروردگار خود روزی می‌خورد. در قرآن کریم آمده است: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند بلکه زنده‌اند به حیات ابدی و در نزد خدا متنعم خواهند بود.»
آیت‌الله مجتهد شبستری تصریح کرد: «در روایت‌ها آمده است که در عالم آخرت شهدا و علما در محضر انبیا اسلامی به شفاعت مؤمنین می‌پردازند. بنابراین هیچ‌گاه نمی‌توان آن‌ها را در زمره مردگان پنداشت زیرا زندگان واقعی هستند.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این نکته که هرگز نمی‌میرد دلی که زنده شد به عشق، یادآور شد: «شهید همواره زنده است و ممات او صفتی برای حیات طیبه است. کسی که آگاهانه و با درنظرگرفتن خطرات احتمالی در راه حقانیت قدم برمی‌دارند تنها به شوق وصال محبوب خود و به تعبیر قرآن (فی سبیل الله) حرکت می‌کند.»
وی با بیان این‌که راه شهادت هیچ‌گاه بسته نخواهد شد و همواره هستند بندگان خاص خدا که در این راه به لقای پروردگار برسند گفت: «در این عصر و دوران به دلیل فساد و تباهی که دنیای مادی برجهان سایه انداخته، بندگان خالص خدا برای گذر جامعه از سیاهی و تباهی پیشگام می‌شوند و با خون خود تلاش می‌کنند تا جهالت و گمراهی راه از پیش پای جامعه بشری بردارند. در این زمینه شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی ارزنده‌ای است که می‌تواند چراغ راه نسل‌های آینده در این زمینه باشد. شهید فخری زاده نیز در این راه گام برداشت و همچون شهید سلیمانی برای حفظ و اعتلای اسلام و انقلاب جان شیرین خود را فدا کرد تا نشان دهد برای حفظ ارزش‌های اسلامی باید از جان گذشت.»
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «انقلاب اسلامی ازاین‌دست شهدا بسیار تقدیم راه اسلام کرده و شهید فخری زاده آخرین آن‌ها هم نخواهد بود. به همین خاطر انتظار از مسئولان فرهنگی کشور و رسانه‌ها این است که با معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی این عزیز زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از شیوه و روش آن‌ها در حفظ دستاوردهای انقلاب و اسلام فراهم آورند.»

خون شهید فخری‌زاده، آغاز راه پیشرفت دانشمندان هسته‌ای خواهد بود

آیت‌الله مجتهد شبستری در واکنش به شهادت دکتر محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان اظهارکرد: «به طورحتم دشمنان ایران اسلامی مخالف جدی پیشرفت هسته‌ای کشور هستند و گمان می‌کنند با ترور دانشمندان هسته‌ای، گامی در جهت توقف فعالیت و پیشرفت ایران اسلامی برمی‌دارند، اما چنین تفکری خیال واهی آن‌هاست که هرگز تعبیر نخواهد شد.»
او ضمن بیان این‌که شهادت این دانشمند هسته‌ای کشور تنها مردم را آگاه‌تر و جوانان علاقه‌مند به موضوع انرژی هسته‌ای را راغب‌تر خواهد کرد، گفت: «نتانیاهو بارها از محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای کشور نام برد. این امر به‌صراحت آشکار می‌کند که بزرگ‌ترین دشمنان ما آمریکا و اسرائیل هستند.»
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: «این اقدام خصمانه دکتر محسن فخری زاده را به جایگاه رفیع شهادت نائل و ملت را هوشیارتر کرد. بنابراین تصور آمریکا و اسرائیل مبنی‌بر جلوگیری از فعالیت هسته‌ای ما به‌واسطه ترور دانشمندان هسته‌ای اشتباه و مسیرشان بیراهه است.»
آیت‌الله مجتهد شبستری بابیان این‌که خون شهید فخری‌زاده، آغاز راه پیشرفت دانشمندان هسته‌ای خواهد بود، بیان کرد: «اگر امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا نبود، بزرگ‌ترین مراسم ترحیم برای این شخصیت برجسته هسته‌ای کشور برگزار می‌شد، اما به دلیل وجود این بیماری از برگزاری مراسم با حضور آحاد مردم جلوگیری می‌شود. شاید مردم در این مراسم‌ها حضور نیابند اما به‌طور حتم در دل خود به بهترین نحو سوگواری خواهند کرد و با ادامه مسیر دکتر فخری‌زاده، از پایمال شدن خون این دانشمند هسته‌ای جلوگیری خواهند کرد.»/ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.