تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای گازرسانی در ایلام سرمایه‌گذاری شد

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای گازرسانی در ایلام سرمایه‌گذاری شد
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در طول ۲.۵ سال گذشته برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی این استان سرمایه‌گذاری شده است.

احمد کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۲ شهر هلیلان و ماژین با یک هزار و ۱۰۰ خانوار و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال به شبکه گازرسانی کشوری متصل شدند.

وی افزود: گازرسانی به ۱۸۰ روستا با یک هزار و ۵۰۰ خانوار نیز در طول ۲.۵ سال گذشته انجام گرفته و بدین منظور یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: ۴۰ درصد گازرسانی به روستاهای ایلام در طول ۳۰ ماه گذشته صورت گرفته است و هم‌اکنون ۴۶۰ روستا معادل ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

کرمی یادآور شد: گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران نیز در این مدت با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: ۲۸۰ واحد صنعتی و تولیدی ایلام معادل ۴۰ درصد واحدهای گازدار شده در طول ۳۰ ماه گذشته به شبکه گاز متصل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، گازرسانی در استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و به لحاظ زمین‌شناسی خاص و کوهستانی و سخت‌گذر بودن مسیرها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که به همت گازرسانان، یکی پس از دیگری رفع شده و شعله‌های امید را با تدبیر خود در خانه‌های مردم فروزان کرده‌اند.

عملکرد شرکت گاز استان ایلام از سال ۱۳۹۲ تاکنون نشان از جهشی چشمگیر در گازرسانی به شهرها و روستاها به ویژه مناطق دورافتاده و سخت‌گذر دارد، به گونه‌ای که میزان گازرسانی روستایی و شهری در این استان از آغاز دولت تدبیر و امید به بعد به ترتیب(روستایی و شهری) برابر ۷۸ و ۵۸ درصد کل میزان گازرسانی شرکت گاز استان از بدو تاسیس است.

همچنین قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ گاز شهری ۷۰ درصد و روستایی ۳۱ درصد در این استان بود که با عملیات جهش‌وار دولت یازدهم و دوازدهم، این میزان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه توزیع گاز هم ۹۹ درصد است و تنها شهرهای میمه و پهله زرین‌آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران از نعمت گاز برخوردار نیستند که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست./اختصاصی ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.