تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

استاندار ایلام: 

مرکز قرنطینه معتادان مبتلا به کرونا راه‌اندازی می‌شود

مرکز قرنطینه معتادان مبتلا به کرونا راه‌اندازی می‌شود
ایلام - استاندار ایلام گفت: مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیانی که به کرونا مبتلا شده‌اند با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بزودی راه‌اندازی می‌شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: مجموعه هشت واحدی مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیان مبتلا به کرونا توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان واگذار شده و شهرداری ایلام تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز و تامین سیستم گرمایشی و سایر امکانات این مرکز هزینه کرده است.

وی سه رکن اصلی هدایت مرکز قرنطینه معتادان متجاهر مبتلا به کرونا در استان را نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد و افزود: علاوه بر این سه دستگاه که نقشی مهم و کلیدی در اداره این مرکز دارند، سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید نهایت همکاری برای توانمندسازی این مرکز داشته باشند.

استاندار ایلام تاکید کرد: لوازم اولیه قرنطینه کرونا، دارو، لباس بیمار و همه امور درمان این افراد بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و نیروی انتظامی نیز بر اساس ماده ۱۶ باید امنیت این مرکز را تامین کند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: ۲ واحد از هشت واحد مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیان مبتلا به کرونا باید به افرادی اختصاص یابد که هنوز نتیجه تست کرونای آنان مشخص نشده است.

وی با قدردانی از شهردار ایلام به دلیل تجهیز کامل مرکز قرنطینه معتادان متجاهر مبتلا به کرونا و همچنین دادستان ایلام به دلیل پیشنهاد تاسیس این مرکز، یادآور شد: سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید بر اساس شرح وظایف تعریف شده خود در کمک‌رسانی به این مرکز اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد با کمک‌رسانی در جهت تقویت این مرکز و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان مساعدت کنند.

غربالگری مسنجم محله به محله گام چهارم مقابله با کرونا در استان است

استاندار ایلام با بیان اینکه طرح غربالگری منسجم و وسیع محله به محله گام چهارم مقابله با کرونا در استان است، افزود: این طرح با همکاری بسیج، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، هلال احمر و بهداشت و درمان برای قطع زنجیره کرونا در استان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: غربالگری محله به محله به ۲ نوع غربالگری مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود و هدف از این نوع غربالگری تسریع در شناسایی مبتلایان و مقابله با کرونا در سطح شهرهای استان است.

وی یادآور شد: در غربالگری مستقیم هر شهر به محلات متعدد تقسیم و افراد با مستقر شدن در مراکز بهداشت و بسیج هر محله در صورت شناسایی و مثبت بودن تست کرونای هر شخص در محلات مورد نظر علاوه بر قرنطینه مبتلا در منزل با وجود امکانات و تجهیزات لازم، از همه اطرافیان وی نیز تست کرونا گرفته می‌شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: غربالگری غیرمستقیم یا معکوس نیز برای افراد مسن، دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار در نظر گرفته شده است که این گروه برای حفظ سلامت خود و عدم ابتلا به کرونا باید در خانه بمانند.

سلیمانی‌دشتکی به جذب اعتبارات کرونا، کمک‌های مومنانه و همچنین تجهیزاتی که از سوی وزارت بهداشت به استان تزریق شده است، اشاره کرد و افزود: علاوه بر اختصاص تجهیزات لازم از سوی وزارت بهداشت، محدودیت‌های کرونا نیز باعث شد که شیوع کرونا در استان روندی نزولی داشته باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه محدودیت و ممنوعیت‌های جدید کرونا، میانگین مبتلایان و بستری کرونا در استان را کاهش داد، افزود: محدودیت‌های جدید کرونا تعداد بستری‌های استان را از ۴۰۰ به ۲۳۰ نفر کاهش داد که این آمار نشان می‌دهد، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به خوبی در استان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، به دستور استاندار ایلام مقرر شد پس از این نشست مدیرکل بهزیستی استان، شهرداری و نیروی انتظامی از مرکز قرنطینه معتادان متجاهر بازدید کرده و مقدمات تجهیز کامل این مرکز را تا هفته آینده فراهم کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.