تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۴

۲۲ مرکز به معلولان ایلام خدمات رسانی می کنند

۲۲ مرکز به معلولان ایلام خدمات رسانی می کنند
ایلام - مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۲۲ مرکز بصورت شبانه روزی به جامعه معلولان این استان خدمت ارائه می کنند.

زهرا همتی روز شنبه در گفت وگو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۶ مرکز بصورت شبانه روزی و ۱۶ مرکز بصورت روزانه خدمات متنوعی در زمینه های مختلف بویژه نگهداری به جامعه معلولان استان ارائه می کنند.

وی ادامه داد: یک خانواده ۶ معلولی، ۵ خانواده پنج معلولی،۲۲ خانواده ۴ معلولی، ۹۷ خانواده ۳ معلولی و ۵۸۱ خانواده دارای ۲ معلول در استان ایلام تحت حمایت و پوشش نهاد بهزیستی قرار دارند که به فراخور شرایط هرکدام خدمات درمانی، آموزشی، خدماتی، تحصیلی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام در خصوص موضوع همسرآزاری و برنامه های بهزیستی تاکید کرد: خط مستقیم۱۲۳ برای رسیدگی به موضوع همسر آزاری ایجاد شده که در صورت دریافت هرگونه گزارش در این خصوص توسط مردم یک گروه تخصصی آنرا بررسی و در صورت تهدید جانی و امنیت همسر به مراکز امن بهزیستی انتقال داده می‌شوند.

همتی یادآور شد: پس از بررسی و تایید همسرآزاری، خانم ها به مرکز امن انتقال داده و تا ارایه خدمات تخصصی به شوهرانشان در مرکز امن نگهداری می شوند تا با تامین امنیت کامل مجدد به آغوش خانواده باز گردند.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک مرکز خانه امن در ایلام برای زنانی که توسط همسرانشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، وجود دارد که از این افراد حمایت و نگهداری بعمل می آید.

مدیرکل بهزیستی ایلام در خصوص خودکشی و برنامه های بهزیستی برای مقابله با این مسئله گفت: خودکشی یک بحث چند علیتی است که بهزیستی به تنهایی نمی تواند در این مورد کاری کند بلکه نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه های مرتبط هستیم.

همتی مهمترین وظیفه و اقدام بهزیستی در بحث خودکشی را آموزش های پیشگیرانه برشمرد و افزود: بهزیستی استان یک تیم تخصصی در این موضوع تعیین و برنامه های آموزشی متعدد و آگاه سازی و اطلاع رسانی را در قالب کلیپ های آموزشی در سطح کل استان انجام داده است و مراکز اورژانس بهزیستی نیز شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم در این خصوص هستند.

به گزارش ایرنا، ۳۳ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند و سه درصد جامعه ایلام را معلولان تشکیل داده اند.

ایلام دارای ۱۵ هزار و ۷۸ معلول شامل یک هزار و ۷۶۸ معلول دارای مشکل بینایی، ۶ هزار و ۳۷۸ معلول جسمی حرکتی، ۲۰۱۹ معلول دارای مشکل شنوایی، ۴۰۸ معلول گفتاری، ۲۸۴۰ معلول ذهنی و ۵۷۲ معلول اعصاب و روان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.