تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

با حضور استاندار ایلام؛

نهضت سبز نهال‌کاری در سطح هزار هکتار از اراضی دهلران آغاز شد

نهضت سبز نهال‌کاری در سطح هزار هکتار از اراضی دهلران آغاز شد
ایلام - جهش نهضت سبز نهال کاری برای اولین بار در کشور و استان ایلام در سطح یک هزار هکتار از اراضی بیابانی و عرصه های طبیعی شهرستان مرزی دهلران آغاز شد.

جهش نهضت سبز برای اولین بار در کشور و استان ایلام امروز جمعه با حضور استاندار ایلام و دستگاه های اجرایی ذی ربط در سطح ‌مناطق دشت عباس ،عین خوش و فکه شهرستان دهلران آغاز شد.

استاندار ایلام در این آئین با اشاره به تفاهم نامه شرکت آب منطقه ای و منابع طبیعی استان در خصوص کاشت نهال در قالب جهش نهضت سبز بیان کرد: این طرح به طول ۵۷۰ کیلومتر در طرح های کانال کشی با یک میلیون اصله نهال در سطح یک هزار هکتار در قالب نهضت جهش سبز در شهرستان مرزی دهلران اقدامی بزرگ و ارزشمند بوده که علاوه بر حفاظت از زهکشی و کانال ها در آبخیزداری بسیار موثر است.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به احیای ۵۳ هزار هکتار از اراضی منطقه در دهلران افزود: در این شهرستان ۲۰ هزار هکتار جنگل کاری انجام شده و اقدامات بزرگی نیز در بخش آب و خاک شکل گرفته است.

وی به طرح های کاشت درختان مثمر چوب در این مناطق هم اشاره و گفت: مشارکت کشاورزان در این طرح به لحاظ اقتصادی و نگهداری از زمین و خاک دارای درآمد خوبی نسبت به کشاورزی است.

استاندار ایلام به طرح های آبخیزداری در استان هم اشاره کرد و گفت:منابع طبیعی در مناطق مشرف به شهرها طرح های خاصی را اجرایی کرده است که حجم وسیعی از آب و سیلاب را کنترل و باعث جمع آوری آب های گل آلود و کاهش خطر سیل و موجب تقویت سفره های زیر زمینی می شود.

وی با اشاره به اجرای ۷۰ هزار هکتار جنگل کاری جهت جلوگیری از روان آب ها بیان کرد: این کار علاوه بر غنای خاک باعث جلوگیری از فرسایش شده و به ذخیره سازی آب زیر زمینی کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بزرگ انجام شده در حوزه صنعت، نفت و گاز این منطقه گفت: طرح های پتروشیمی، ان جی ال و اکتشافات نفت-گاز و حضور شرکت ها، افق توسعه شهرستان های مرزی دهلران و مهران را بیش از پیش روشن و در مسیر توسعه شهرهای پیشران توسعه در کشور قرار داده است.

وی با اشاره زیرساخت های حوزه راه در شهرستان دهلران تاکید کرد: درخصوص پروژه اجرایی جاده دهلران به مهران و اندیمشک، ماده ۵۶ آن در هیات دولت تصویب شده و دولت تضمین می کند که با تامین اعتبار(سود پیمانکار، تعدیل و سود بانکی) را ظرف مدت چند سال پرداخت کند.

سلیمانی دشتکی از سرمایه گذاران برای مشارکت در این پروژه دعوت کرد و یادآور شد: این پروژه بسیار خوبی است و کسانی که مایلند بیایند و در این پروژه سرمایه گذاری کنند.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.