تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

بستری های کرونا در ایلام ۷۵ درصد کاهش یافت

بستری های کرونا در ایلام ۷۵ درصد کاهش یافت
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به روند نزولی ابتلا، بستری و فوتی کرونا در این استان، افزود: تعداد بستری های کرونا در آذرماه ۷۵ درصد کاهش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست استانی مدیریت مبارزه با کرونا اظهار داشت: مجموع موارد مثبت کرونا در استان ایلام تاکنون ۲۳ هزار و ۲۸۸ مورد و تعداد افراد بهبود یافته ۲۱ هزار ۸۷۲ نفر است.

وی یادآور شد: مجموع فوتی های کرونا نیز ۶۲۷ نفر و تعداد بستری موجود در استان ۱۰۰ نفر است که ۱۵ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: اجرای محدودیت های جدید کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و نظارت دقیق مسوولان باعث شد استان از وضعیت قرمز کرونا خارج شود.

دکتر کریمیان با تاکید بر همراهی و اهتمام مردم برای قطع زنجیره کرونا در استان، تاکید کرد: اکنون هفت شهرستان استان از نظر وضعیت کرونا نارنجی و چهار شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی به تشریح درصد مبتلایان و فوتی های کرونا بر حسب جنسیت پرداخت و گفت: ۴۲ درصد مبتلایان را زنان و ۵۸ درصد را مردان تشکیل می دهند و ۵۹ درصد فوتی ها، مردان و ۴۱ درصد زنان به خود اختصاص داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ۷۶ درصد فوتی های کرونا در استان ایلام نیز دارای بیماری زمینه ای هستند.

وی تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان کرونا در استان ایلام ۴۴.۵ سال و فوتی ها ۵۹.۸ سال است.

دکتر کریمیان در خصوص وضعیت ابتلای روزانه از اسفندماه سال ۹۸ تا ۲۱ آذرماه ۹۹ در استان ایلام نیز گفت: آبان ماه سال جاری با ۲۳۲ میانگین ابتلای روزانه بالاترین و اسفندماه سال گذشته با ۵ نفر کمترین میزان ابتلای روزانه ثبت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، اصناف و اجرای دقیق محدودیت های جدید در سه هفته نخست آذرماه باعث شد تعداد بستری ها به ۷۲ نفر برسد.

دکتر کریمیان در ادامه به میزان فوت در ۱۰ هزار نفر جمعیت در استان ایلام اشاره کرد و افزود: شهرستان سیروان با ۱۵ نفر و هلیلان با ۲ نفر بیشترین و کمترین میزان فوت در ۱۰ هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به وضعیت مبتلایان کرونا گروه مشاغل آزاد از ابتدای آذرماه تاکنون اشاره کرد و افزود: ۵۴ نفر از افرادی که دارای شغل آزاد بودند از ابتدای آذرماه ماه تاکنون به کرونا مبتلا شدند که مغازه داران با ۱۶ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

پرونده فوت نوزاد آبدانانی همچنان باز است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه پرونده فوت نوزاد آبدانانی همچنان باز است، گفت: نظام پزشکی، دادستانی و پزشکی قانونی بر اساس بررسی های انجام شده نتیجه نهایی قصور یا عدم قصور هر شخص در این پرونده را مشخص می کنند.

دکتر کریمیان با بیان اینکه مستندات لازم طبق پروتکل تعریف شده برای فوت این نوزاد کافی بوده است، افزود: ارایه این مستندات دلیل بر اشتباه یا صحیح بودن نظر پزشک نیست و بررسی های نهایی در این خصوص تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

وی بر لزوم شفاف سازی این پرونده تاکید کرد و افزود: زمانی که یک پزشک پرونده فوت یک شخص را امضا می کند آن پزشک در برابر هر گونه خطا و اشتباه احتمالی مسوول است.

دکتر کریمیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در پرونده فوت این نوزاد تابع قانون است و با کوتاهی هر پرسنل در هر رده سازمانی برخورد قاطع می کند.

به گزارش ایرنا، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و هم اکنون تعداد بستری های موجود ۱۰۰ نفر است.

همچنین از ۱۴ بستری جدید ۶ مورد مربوط به ایلام، سه مورد مربوط به دره شهر، یک مورد دهلران، یک مورد چرداول، یک مورد ایوان، یک مورد مهران و یک مورد نیز مربوط به ملکشاهی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.