تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

طرح راهداری زمستانی در ایلام آغاز شد

طرح راهداری زمستانی در ایلام آغاز شد
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از آغاز طرح راهداری زمستانی جاده ای استان از امروز (۲۲ آذر) خبر داد و گفت: این طرح تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه داد.

نورالله دلخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طرح راهداری زمستانه با ۳۲ گروه عملیاتی از عوامل به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سطح جاده های استان افزود: پیش آمادگی زمستانی سرمایه ای ارزشمند و زیربنایی است که در صورت رخداد حوادث و سوانح ناشی از شرایط آب و هوایی، در این فصل باید به بهترین نحو ممکن توان خدمات رسانی و حل و فصل مشکلات وجود داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به وجود ۱۸ باب ساختمان راهداری و راهدارخانه ثابت و ۲۳۰ نفر پرسنل راهداری در استان، یادآور شد: حوزه راهداری دارای ۲۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین است که برای طرح زمستانی سالجاری در آماده باش کامل هستند.

دلخواه با اشاره به بارندگی های اخیر در مناطق مختلف استان تاکید کرد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل ها، بستر رودخانه ها و شانه سازی محل هایی که تخریب شده بود، برای فصل سرما انجام شده است.

وی اضافه کرد: تجهیز راهدارخانه ها و کمبود انبارهای شن و نمک به میزان کافی در راهدارخانه ها دپو شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری ها و بخشداری های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهاد ها به منظور پاکسازی و برف روبی استفاده می شود.

دلخواه تصریح کرد: مردم می توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه های استان و کشور مطلع شوند.

وی یکی از دلایل انسداد مقطعی راه ها را نداشتن زنجیرچرخ دانست و گفت: نیاز است شهروندان در فصل زمستان و بارش برف ضمن استفاده از زنجیرچرخ در هنگام وقوع حوادث از حرکت در شانه خاکی راه ها خودداری کرده و در مسیر خود باقی بمانند تا عوامل راهداری و پلیس راه بتوانند در کوتاه ترین زمان برای بازگشایی راه اقدام کنند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.