تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۸:۳۶

راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام       * عبدالحمید کرمی

راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام       * عبدالحمید کرمی
.

نگاه اقتصاد – داشتن نعمت بزرگ منابع خدادادی استان ایلام از طبیعت بکر و زیبا و چهار فصل آن گرفته تا منابع بزرگ نفت و گاز از جمله سرمایه‌های گرانقدر و با ارزشی هستند که می‌تواند استان ایلام را به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری و صنعتی در دنیا مطرح نماید.

بهره‌برداری از صنایع نفت و گاز استان ایلام که از دهه هشتاد کلید خورد نشان داد که استان ایلام یکی از اصلی‌ترین منابع گازی و نفتی کشور است و تأسیس پالایشگاه پتروشیمی ایلام یکی از دستاوردهای این ثروت گرانبها در استان بود که علاوه بر اشتغال نیروی‌های تحصیل کرده و متخصص استان موجب درآمد سرانه اقتصادی برای کشور شده است.

 محصولات پتروشیمی ایلام به عنوان یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور یکی از مراکزی است که با کیفیت بالای محصولات آن از پردرآمدترین سرمایه ارزی کشور خصوصاً در دوران تحریم بوده است.

راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام در تکمیل پروژه پتروشیمی استان افقی نو در چشم‌انداز توسعه اقتصادی استان گشوده است که نوید بخش امید و اشتغال گسترده برای جوانان متعهد و متخصص این دیار است.

در سفر ریاست جمهوری در سال ۹۳ مهندس بیژن زنگنه وزیر پرتلاش دولت تدبیر و امید این نوید را به استان ایلام داد که ایلام باید تبدیل به قطب سوم پتروشیمی در کشور شود و با همت و پیگیری مسئولین کشوری و استانی این وعده تحقق یافت و با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، جوانان و تحصیل‌کردگان این استان بخوبی نشان دادند که می‌توانند در تولید و راه‌اندازی صنایع بزرگ در کشور نقش آفرینی کنند.

امیدواریم همچنان استان پیشتاز توسعه در صنایع گاز و نفت باشد و مردم عزیز استان ایلام سربلند و سرافراز در سایه سار خدمات و توجهات نظام اسلامی و اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید شاهد شکوفایی و بالندگی هر چه بیشتر استان باشیم./عبدالحمید کرمی- مدیرمسئول هفته نامه پیک ایلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.