تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۸:۳۰

۵۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام کشف شد

۵۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام کشف شد
ایلام - مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای کالاهای قاچاق کشف شده در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.

جوهر نادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز به صورت کم و بیش در تمامی کشورهای دنیا روی می‌دهد که از مهم‌ترین عوامل ‌بوجود آوردنده آن، بالا رفتن میل مصرف‌گرایی کالاهای خارجی، پایین بودن ریسک قاچاق کالا و ارز و مشکلات ساختاری بخش تولید است.

وی افزود: استان ایلام نیز با وجود داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اما با توجه به نظارت مستمر نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به نسبت سایر استان‌ها، پدیده قاچاق کالا و ارز شیوع کمتری دارد ولی با این وجود در سال‌های اخیر این پدیده در استان نیز تا حدی پررنگ شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام با اشاره به برنامه‌های دستگاه‌های مسوول به منظور مقابله با پدیده قاچاق کالا که بیشترین ضربه را به تولیدات داخلی می‌زند، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۱ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که این مقدار در دوره مشابه پارسال ۵۹۲ پرونده بوده است.

نادری تاکید کرد: ۳۸ مورد از پرونده‌های قاچاق در استان بیش از یک میلیارد ریال ارزش داشته و ۶۸۳ پرونده نیز کمتر از یک میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده‌اند.

وی اضافه کرد: مجموع ارزش پرونده‌های کشف شده حوزه قاچاق کالا و ارز این استان در بازه زمانی ذکر شده افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: مهم‌ترین پرونده‌هایی که در این مدت توسط دستگاه‌های کاشف بدست آمده را محموله مکمل‌های دارویی در مرز مهران به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال و کشف حدود ۶ میلیون ماسک بهداشتی توسط سپاه عنوان کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.