تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

استاندار ایلام: 

شرکت‌های سرمایه‌گذاری طرح‌ها را تعیین تکلیف کنند

شرکت‌های سرمایه‌گذاری طرح‌ها را تعیین تکلیف کنند
ایلام - استاندار ایلام با انتقاد از عملکرد یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: عملکرد این شرکت با وجود تعهدات و طولانی شدن روند اجرا راضی کننده نیست و باید هرچه سریع‌تر مسوولان آن، وضعیت این طرح‌ها را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰ بار از مدیرعامل این شرکت دعوت کرده‌ایم اما در استان برای رفع مشکلات طرح‌های تعهد شده حضور پیدا نکرده و حتی با وزیر و رییس بنیاد شهید نیز صحبت کرده‌ایم که طرح‌هایی که تعهد کرده و ما را سرگردان و املاک را بلوکه کرده است، تعیین تکلیف کنند.

وی اضافه کرد: باید مدیر مربوطه یا صاحب طرح در جلسه حضور داشته باشد تا بتوانیم به طور دقیق مشکلات طرح را بررسی و تصمیم مناسبی در راستای رفع مسائل آن اتخاذ کنیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: طرح‌های تعهد شده این شرکت سرمایه‌گذاری بیش از هفت سال است که وعده داده شده اما هنوز اجرایی نشده و این ظلم در حق مردم استان است که باید شخص مدیر این شرکت پاسخگو باشد.

مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

سلیمانی‌دشتکی قدردانی از رییس ستاد اجرایی حضرت امام‌(ره) که اجازه داد واکسن کرونا به دخترش تزریق شود، گفت: امیدواریم طی سه تا چهار ماه آینده واکسن در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: ابتلای ۲۳ هزار نفر به کرونا در ایلام و فوت بیش از ۶۵۰ نفر شرایط بسیار بدی بود که سپری شد و اکنون کمی به وضعیت آرامش رسیده‌ایم اما نیاز است همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

استاندار ایلام یادآور شد: اکنون پنج روز متوالی است که فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم که باید از عموم مردم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستگاه‌های مسوول بویژه کارکنان بخش بهداشت و درمان قدردانی کنیم.

سلیمانی‌دشتکی از مردم استان خواست: تا زمانیکه واکسن کرونا در دسترس عموم قرار می‌گیرد، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا پس از فروکش کردن بیماری بتوانیم دوباره به زندگی عادی و انجام مراسمات شادی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی برگردیم.

وی خواستار اهتمام جدی دستگاه‌های درگیر در ستاد و قرارگاه استانی مبارزه با کرونا برای اجرایی شدن تصمیمات و مصوبات شد و گفت: طرح مهم و ارزشمند غربالگری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه و بسیج دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر دستگاه ها در حال اجراست که می طلبد مردم نهایت همکاری را با مجریان داشته تا نتایج مطلوبی از اجرای آن بگیریم.

حضور مدیران در جلسات الزامیست

استاندار ایلام گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌ها و مجریان طرح‌ها باید در نشست‌های اقتصاد مقاومتی شرکت و با اطلاعات کافی و اختیار کامل در این جلسات حضور یابند.

سلیمانی‌دشتکی خواستار حساسیت و جدیت بیشتر مسوولان مربوطه در تشکیل جلسات برای خروجی بهتر شد و گفت: وقت و زمانی که برای تشکیل این جلسات صرف می شود اگر منتج به کمک برای رفع مسائل و موانع تولید نشود، بی فایده خواهد بود، این درحالی است که در این مورد تذکراتی مکرری داده شده است.

قدردانی استاندار ایلام از عملکرد منابع طبیعی

استاندار ایلام با تحسین عملکرد و اقدامات منابع طبیعی استان گفت: کار فوق‌العاده و بی‌نظیری در حفظ آب و خاک استان با اجرای طرح‌های جنگلکاری، آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام شده است.

سلیمانی‌دشتکی غنای خاک و تغذیه سفره های زیر زمینی، کاهش گرد و غبار، حفظ اکوسیستم طبیعی و مقابله با بیابان زایی را از اثرات آبخوان داری برشمرد.

وی گفت: باید کشت درختان مثمر متناسب با شرایط آب و هوایی و سازگاری با محیط توسعه یابد تا هم برای مردم ایجاد اشتغال شود و هم علاوه بر توسعه جنگل کاری و حفظ طبیعت بکر انواع میوه ها در استان تولید شود.

پروژه های اقتصادی دانش بنیان در اولویت اجرا قرار گیرند

استاندار ایلام گفت: با توجه به تاکید مقام رهبری برای قطع وابستگی ،‌ درونگرا بودن اقتصاد و افزایش صادرات باید کارهای نوآورانه و پروژه های علمی و دانش بنیان جهت دهی شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: معاونت اقتصادی استانداری مجموعه پروژه های استان را بررسی و دانش بنیان بودن را در آنها پیگیری کند.

در این نشست ۲ طرح گلخانه هلیلان و طرح تولید زال مهران بررسی و پس از تشریح عملکرد منابع طبیعی از زحمات مدیرکل منابع طبیعی استان با اهدا لوح، قدردانی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.