تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

امنیت مردمی، دستاورد بزرگ سپهبد شهید سلیمانی بود

امنیت مردمی، دستاورد بزرگ سپهبد شهید سلیمانی بود
کرمان - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخلاف تصور برخی مقامات، تعداد پاسداران ایرانی حاضر در کشور عراق از تعداد انگشتان دست کمتر بود و در این راستا دستاورد بزرگ حاج قاسم سلیمانی خدمت به مردم و مردمی کردن امنیت است.

به گزارش ایرنا، سرلشکر پاسدار محسن رضایی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ۴۶ شهید جبهه مقاومت استان کرمان افزود: اساس انقلاب ما بر پشتوانه مردمی استوار است.

وی اظهار داشت: یکی از نمونه های بارز تاریخ، شخصیت و زندگی حاج قاسم سلیمانی است که ایشان در امنیت، معیشت، درآمد، آرامش و تمامی صحنه های خدمت به مردم و رسیدگی به محرومان و خانواده شهدا از همه جلوتر بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مشکلات معیشتی، سیل، زلزله و آسیب های طبیعی حاضر و در کنار مردم بود زیرا در مکتب ایشان، معراج الهی از مسیر خدمت به مردم می گذرد.

وی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی به همراه احمد کاظمی خود را پس از زلزله به بم رساندند در حالی که مسئولیت دولتی نداشتند اما مکتب ایشان خدمت به مردم بود.

سرلشکر پاسدار رضایی تصریح کرد: این مکتب از دل امام (ره) و انقلاب اسلامی به وجود آمده لذا این مکتب نه تنها در خدمت به مردم بود بلکه در حوادث جهان اسلام با دست مردم امنیت سازی می‌کرد و در این زمینه ۸۰ درصد سربازان لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بسیجی بودند.

وی ادامه داد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌جز چند نفر از ایران کسی را با خود به عراق نبرد و توسط ملت عراق داعش را شکست داد.

وی افزود: راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم بوده اند که این رمز در مکتب حاج قاسم محوریت دارد و این را ما از امام خمینی (ره) یاد گرفتیم که فرمود اگر بسیج جهان اسلام تشکیل می شد، هیچ قدرتی نمی توانست مسلمانان را استعمار کنند و بسیج ریشه‌در این تفکر مردمی امام داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: سپهبد شهید سلیمانی و فرماندهان لشکرهای ما در دوران دفاع مقدس بن‌بست شکنی کردند زیرا جنگ در سال نخست به بن بست رسید و در آن تاریخ بنی صدر فرمانده کل نیروهای مسلح چهار حمله بزرگ کرد و تعداد بسیاری تجهیزات نظامی از دست داد، مرزهای ما سقوط کرد و ارتش عراق وارد پنج استان ایران شد.

وی ادامه داد: در شورای عالی دفاع راهکاری روشن نبود و جنگ کلاسیک نیز دستاوردی نداشت و از سویی مذاکرات چندین کشور با شکست مواجه شده و سه راهکار اصلی مذاکره جنگ نامنظم و کلاسیک به بن بست رسیده بود.

رضایی گفت: یک سال پس از آن، بن بست شکن ها و قاسم سلیمانی ها به صحنه آمدند و عملیات طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس شکل گرفت و پس از ۹ ماه تلاش در جبهه‌های جنگ اکثریت سرزمین های اشغالی آزاد شد و شهید سلیمانی مرد میدان و بن بست شکن آن نام گرفت.

وی اضافه کرد: داعش به ۴۰ کیلومتری بغداد رسیده بود که پس از فتح بغداد ایران را نشانه می‌گرفت و وضعیت چند استان ایرانی بحرانی می شد و وضعیت جنگی در ایران شکل می گرفت که اینجا قاسم سلیمانی وارد شد که پس از سد کردن، آنان را پاکسازی و از بغداد عقب زد و پس از آن تکریت، موصل و سوریه را پاکسازی کرد.

وی یادآور شد: بخشی از دمشق به دست داعش افتاده بود یک پایتخت محاصره شده و حلب و بوکمال را آزاد کرد و آنجا بن بست به وجود آمد و در حالی که کشورهای بزرگ به فکر منافع خود بودند، سردار شهید قاسم سلیمانی عراق و سوریه را آزاد کرد.

رضایی افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و برادرانش مکتب دفاعی جدید و سبک خاص جنگیدن ‌را پیاده کردند و لبنانی ها با استفاده از این سبک و به همین دلیل نخستین ملتی هستند که هیمنه اسراییل را شکستند.

وی تاکید کرد: لبنان با مکتب حاج قاسم سلیمانی ترس کاذب از اسراییل را شکست، و تثبیت استقلال ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس نتیجه اندیشه تفکر و مکتب شهید سلیمانی است.

شهید سلیمانی جبهه مقاومت را جهانی کرد

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی جبهه مقاومت را جهانی کرد و راهی جدید پیش روی ملت‌ها گشود گفت: سپهبد شهید سلیمانی با سرکوب داعش بسیاری از حرف و حدیث های دیگران را روشن می کند و داعش به عنوان پلیدترین و جنایتکارترین تروریست عالم توسط شهید سلیمانی نابود شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: داعش به عنوان فتنه ای بزرگ سال ها طراحی شده بود که می خواستند جریانی خشن را به نام اسلام وارد کنند که پرچم رسول خدا را بلند کردند و در کنار آن گردن زنان و کودکان شیرخوار را ردند لذا جنایتی طراحی شد که بنام اسلام و قرآن مردم جهان را از دین ما بیزار کنند.

وی افزود: اگر شهید سلیمانی نمی رفت آبروی کنونی دین مبین را می‌بردند لذاحاج قاسم آبروی اسلام را برگرداند و سازمان بزرگ تروریستی داعش را سرکوب کرد.

وی گفت: پنج سازمان مدافع و مبارز در پرتو حاج قاسم از جمله حشد الشعبی، جیش وطنی، فاطمیون، زینبیون و حیدریون را تاسیس و چند سازمان همچون حزب الله، حماس، انصارالله یمن را پشتیبانی کرد و عرصه بزرگی از مقاومت را شکل داد.

رضایی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی با شهادتش عزت دیگری به ما بخشید و ثابت کرد که ملت ایران گهواره و مهد قهرمانان بزرگ و واقعی جهان و ملتی بزرگ، انسان دوست و مدافع آرامش و صلح در نقاط مختلف عالم است و حاضر است فرزندان خود را برای نجات انسان‌ها فدا کند.

وی تاکید کرد: این مردم دوستی و برادری در مکتب حاج قاسم سلیمانی به صورت گسترده وجود داشت.

ملت ایران قهرمان پرور است

وی با بیان اینکه ملت ایران با تشییع جنازه چندین میلیونی توانست در وصف قهرمانان جهان جبهه مقاومت و قهرمانان واقعی سخن گوید افزود: ویژگی قهرمان پروری ایران در دنیا بی سابقه است و در این زمینه افراد بسیاری را برای انسانیت و اسلام و دفاع از مردم روانه میدان های نبرد کرده که ملت های دیگر فاقد آن هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: ملت های اروپایی و امریکایی با بازی های خانگی قهرمانانی پوشالی را می سازند و قهرمانان کاغذی هیچ گاه نمی توانند خلا انسانیت مردان بزرگ پر کند.

وی ادامه داد: ایران صدها قهرمان بزرگ را در روی زمین تربیت و برای دفاع از انسانیت راهی میدان کرده که یکی از آنان حاج قاسم سلیمانی است.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس، انقلاب و جبهه مقاومت شایستگی‌هایی در حد قهرمانان جهان از خود به جهانیان نشان داد.

همچنین در این آیین با حضور فرزندان و برادر حاج قاسم سلیمانی، همسر سردار حسین پورجعفری و والدین شهید حججی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار کرمان از نمایندگان ۴۶ شهید مدافع حرم استان قدردانی شد.

کتاب شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی نوشته حجت الاسلام حاج علی شیرازی نیز در این آیین مورد رونمایی قرار گرفت که این کتاب در حال ترجمه به ۱۱ زبان زنده دنیا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.