تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

مدیرعامل شرکت گاز:

نشت‌یابی شبکه گاز ایلام در حال اجراست

نشت‌یابی شبکه گاز ایلام در حال اجراست
ایلام - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: به منظور جلوگیری از هدررفت منابع و تامین مستمر گاز مشترکان، طرح نشت‌یابی در سطح معابر، خطوط انتقال تغذیه و شبکه و انشعابات این استان هم‌اکنون در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، عباس شمس‌اللهی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این طرح که تاکنون حدود ۸۰ درصد از خطوط آن با استفاده از دستگاه‌های مجهز و بروز نشت‌یابی شده‌است در چهارچوب برنامه کلی جلوگیری از هدررفت گاز و تامین مستمر و باثبات آن برای مشترکان گاز استان همچنان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: همچنین سامانه نشت‌یابی آنلاین نیز برقرار است که از طریق آن به محض اینکه همکاران ما به محله‌ها و مناطق مراجعه کرده و نشت گاز را مشاهده کنند، بلافاصله به سامانه پیامی ارسال خواهد شد تا برای رفع آن اقدام شود.

وی با بیان افزایش مصرف گاز در فصل زمستان، خواستار اهتمام بیشتر شهروندان به مصرف بهینه گاز شد و از آن‌ها خواست: در چهارچوب استفاده بهینه از مصرف گاز، دمای بخاری‌های خود را کم کنند و از درزبندی در و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین خواستار توجه بیش از پیش مشترکان اداری، آموزشی و علمی به مصرف بهینه گاز شد و از آنان خواست: بعد از وقت اداری سامانه‌های گرمایشی گازسوز را خاموش کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین ارائه مشوق به مشترکان خانگی کم‌مصرف را از رویکردهای جاری برای ارتقای مصرف بهینه گاز عنوان کرد و گفت: مشترکان خانگی در صورتی که مصرف گاز خود را کاهش دهند، مشمول بسته‌های تشویقی می‌شوند.

وی تاکید کرد: برای همه واحدهای خانگی که مصرف ماهیانه آنها در ماه‌های سرد سال شامل دی، بهمن، اسفند و نیمه اول فروردین کمتر از ۲۰۰ مترمکعب باشد، قبض رایگان صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین قبض رایگان در نیمه دوم بهمن ماه در اختیار مشترکان کم‌مصرف قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: واحدهای خانگی که در محدوده قبض رایگان قرار نگیرند نیز چنانچه مصرف خود را نسبت به میانگین مصارف ماه‌های مشابه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۱۰ درصد کاهش دهند، گاز بهای آنها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.

وی از همه مشترکان گاز استان خواست: در جهت کاهش مصرف گاز، نسبت به رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ و استفاده از لباس گرم در داخل منازل اقدام کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.