تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

سخنگوی وزارت بهداشت:

کرونا جان ۱۰۳نفر دیگر را در ایران گرفت

کرونا جان ۱۰۳نفر دیگر را در ایران گرفت
تهران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۰۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹در کشور شناسایی و ۷۵۲ نفر در مراکز بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۰ هزار و ۵۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۷۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهارداشت: شواهد نشان می دهد مصرف کنندگان محصولات دخانی مبتلا به بیماری کوید ۱۹ عوارض شدیدتری را تجربه می کنند و میزان مرگ و میر مبتلایان به این بیماری در میان این افراد بیش از سایرین است. همچنین خانواده این عزیزان به واسطه مواجهه مستقیم و طولانی با دود دست دوم مواد دخانی دارای ریسک خطر بالاتری نسبت به ابتلا به بیماری هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:‌ ما از مردم عزیز تقاضا داریم ضمن خودداری از استعمال هرگونه مواد دخانی از قبیل قلیان، سیگار، پیپ و غیره چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی از حضور در اماکن مصرف و عرضه دخانیات از جمله قلیان‌سراها و اتاقک‌های سیگار که موجب انتقال ویروس می شود به طور جد خودداری کنند.
وی همچنین گفت: تا کنون ۷ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.