تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

وضعیت کرونا در هفت شهرستان ایلام آبی شد

وضعیت کرونا در هفت شهرستان ایلام آبی شد
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هفت شهرستان این استان در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند و چهار شهرستان باقیمانده نیز زرد هستند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در جلسه استانی ستاد کرونا اظهار داشت: شهرستان ‌های ایلام، بدره، چرداول، سیروان، ملکشاهی، مهران و هلیلان آبی و آبدانان، ایوان و دره‌شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: یکی از چالش های مراکز درمانی ایلام این است که سایر بیمارستان های استان جوابگوی بیماران داخلی و غیرکرونایی نیستند و باید بخشی از بیمارستان شهید مصطفی خمینی به بیماران داخلی اختصاص یابد.

کریمیان با بیان اینکه وضعیت کرونا در دی ماه نسبت به آبان ماه مطلوب تر بوده است، یادآور شد: در۲۰ روز گذشته دی ماه تاکنون ۱۱ مورد فوتی ثبت شده که سه مورد آنها متعلق به امروز بوده که البته این افراد از بستری های بدحال روزهای گذشته بوده اند و در حال حاضر مریض بدحال نداریم.

شهرستان ایوان پایلوت رهگیری هوشمند قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: ایوان به عنوان شهرستان پایلوت کشور در مورد رهگیری هوشمند بیماران و مبتلایان کرونا انتخاب شده است.

دکتر جمیل صادقی فر افزود: در رهگیری هوشمند، کارشناسان بهداشت تنها به فرد مبتلا به کرونا یا خانواده وی بسنده نمی کنند بلکه تمامی حلقه های اصلی و فرعی افرادی که با شخص در ارتباط بوده اند نیز شناسایی و رهگیری می شوند.

وی تاکید کرد: تلاش ها بر این است که به تدریج آمار مبتلایان به کرونا کاهش یابد و به ۱۰ درصد برسد در حالی که هم اکنون از ۶۰ درصد به ۲۲ درصد رسیده است.

صادقی فر یادآور شد: باید افراد در همان روزهای اولیه ابتلا، شناسایی و پیگیری شوند و نیز کاهش بیماران بستری و افزایش بیماران سرپایی از دیگر سیاست های دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه میزان مراجعه مردم به مراکز تست گیری کمتر از گذشته شده است، اضافه کرد: نباید شهروندان با سهل انگاری ها و به خیال اینکه کرونا پایان پذیرفته، روال عادی خارج از کرونا را از سر بگیرند که این نوع تفکر اشتباه موجب بروز و پیک جدید کرونا خواهد شد.

وی نسبت به عدم برگزاری مجامع عمومی انتخابات هیات های ورزشی، حضوری برگزار کردن کلاس های عملی دانشگاه علمی کاربردی، تالارهای جشن، تفرجگاه ها، آرامستان ها و اماکن گردشگری تحت نظر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تذکر داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.