تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۳

معاون ارشاد ایلام:

کنگره عقیق و ارغوان فرصتی برای تجلی فصل مشترک اقوام ایرانی است

کنگره عقیق و ارغوان فرصتی برای تجلی فصل مشترک اقوام ایرانی است
ایلام - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: کنگره ملی شعر عقیق و ارغوان با عنوان اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی، فرصتی برای تجلی فصل مشترک فرهنگ اقوام ایرانی است.

یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۲ برابری آثار ارسالی، افزود: امسال در دور دوم برگزاری ️بیش از ۲۰۰ اثر شعر با گویش های مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی اظهار داشت: آثار پس از تفکیک بر اساس زبان ها و گویش های مختلف، داوری و مراسم اختتامیه این کنگره در روزهای پایانی دی ماه بصورت مجازی برگزار می شود و از برگزیدگان با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل به عمل می آید.

قیطانی با ذکر اینکه شعر عاشورایی محور اصلی شعر آیینی در تمام گویش ها و زبان ها در پهنه ایران زمین است، یادآور شد: بدون شک ابزار توانمند و فاخر شعر نقش اصلی را در حفظ، صیانت و انتقال میراث جاودانه و معنوی حماسه حسینی ایفا کرده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.