تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۸:۴۳

مدیرعامل پتروشیمی ایلام: 

فلر واحد الفین با پایداری تولید کاهش می یابد

فلر واحد الفین با پایداری تولید کاهش می یابد
ایلام - مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام با تاکید بر اینکه پتروشیمی ایلام خود را متعهد به رعایت حقوق شهروندی و حفظ مسائل زیست‌محیطی می‌داند، گفت: فلر واحد الفین با پایداری و نرمال‌سازی تولید و راه‌اندازی، کاهش یافته و به تدریج به پایان می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی ایلام، حسن نجفی سمنانی اظهار داشت: واحد الفین پتروشیمی ایلام در راستای تعهد خود به حفظ طبیعت منطقه و عرصه‌های زیستی، تحت لیسانس استون و وبستر با برترین فناوری روز دنیاست.

وی ادامه داد: در زمان “کُک‌زدایی” کوره‌های کراکینگ در سایر الفین‌های کشور حجم بالایی از آلودگی مستقیما وارد هوا می شود اما در الفین ایلام با مد نظر قرار گرفتن مسائل زیست محیطی، خروجی کُک‌زدایی پس از طی مراحلی با میزان آلودگی کمتر وارد اتمسفر می‌شود.

نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با ذکر اینکه در سال ۹۷ این مجتمع موفق به دریافت تندیس سیمین “صنعت سبز” کشور شده و در سال ۹۸ نیز اخطاریه سازمان محیط زیست مبنی بر آلایندگی پتروشیمی ایلام دریافت نشده است، افزود: تصفیه پساب‌های ناحیه تولید پس از رقیق‌سازی با بخار که حاوی مقدار قابل توجهی بنزن و فنول است در سایر واحدهای کشور بدون تصفیه وارد دریا یا محیط می‌شود اما در واحد جدا کننده بنزن (بنزن استرپیر) الفین ایلام طی فرایندی خاص این ۲ ماده سمی و سرطان‌زا جدا می‌شوند.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام گفت: ایستگاه سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی خریداری و بزودی جانمایی و نصب خواهد شد.

نجفی سمنانی با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده پساب ضلع غربی مجتمع پتروشیمی ایلام حذف خواهد شد، افزود: تصفیه خانه با بروزترین فناوری روز دنیا خریداری و ظرف یک سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و با اجرای این طرح خروجی پساب تصفیه‌خانه پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد.

وی بدعهدی لایسنسور و سازنده‌ها در عدم همراهی با راه‌اندازی پروژه‌ الفین ایلام را در شرایط تحریم، ناجوانمردانه عنوان کرد و افزود: این پروژه بواسطه‌ احجام، تجهیزات و راه‌اندازی توسط متخصصان بومی استان و کشور بدون حضور کارشناسان و سازندگان خارجی کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پروژه‌ الفین به عنوان یک پروژه در تراز جهانی، تلاش در جهت بی‌اثر کردن تحریم‌هاست، افزود: واحد الفین پتروشیمی ایلام با ظرفیت اسمی ۴۵۰ هزار تن اتیلن در چهارم دیماه سال ۱۳۹۹ با حضور رییس جمهوری رسماً افتتاح شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.