تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

افراط و تفریط در مواجه با کرونا    

افراط و تفریط در مواجه با کرونا    
نگاه اقتصاد - مدیر گروه آموزش و ارتقائ سلامت مرکز بهداشت استان گفت مردم بر اساس نوع رفتارشان در مواجه با کرونا به دو گروه مختلف تقسیم می شوند.

دکتر بهاره کبیری بیان داشت گروه اول افرادی هستند بی‌تفاوت نسبت به رعایت پروتکل‌ها و فرامین بهداشتی که از نظر جامعه شناسی این گروه تا خود دچار بحران نشوند پندآموز نیستند. و گروه دوم نیز کسانی هستند که به نوعی دچار وسواس شده و در بررسی‌های متعدد مشاهده شده که برخی حتی از الکل و ضد عفونی‌ها برای داخل بینی استفاده میکنند و یا یک ضدعفونی پایه الکل به همراه دارند که در طول یک ساعت بالغ بر ۱۰۰بار به دست های خود اسپری می زنند.

 

وی اظهار داشت درست که بنگریم هر دو گروه به نوعی دچار افراط شده و سلامتی آنها در معرض خطر می باشد بطوریکه گروه اول زیاده روی در عدم رعایت پروتکل‌ها و گروه دوم زیاده روی در رعایت پروتکل‌ها و برداشت اشتباه از پروتکل‌ها و رعایت آنها که تکرار این رفتارها ضرر سلامتی جسمی و روانی را به همراه دارد.

 

مسئول کمیته آموزش همگانی طرح خانواده و محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اهیمت کار آموزش و ارتقاء سلامت گفت حرفه ما ایجاب می‌کند روی رفتار هر دو گروه کار و در همه امور جانب اعتدال را داشته باشیم.

 

دکتر کبیری مهمترین راهکار گرفتار نشدن در افراط و تفریط کسب اخبار و اطلاعات از منابع موثق دانست و گفت منبع موثق در کشور وزارت بهداشت و در استان ها دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد در مورد نمونه مثالی که در زمینه استفاده از الکل و محلول‌های پایه الکلی در داخل بینی و یا اسپری زدن هر لحظه به دست ها اتفاق افتاده یقین بدانید بر اثر کسب اطلاعات از منابع غیر موثق بوده است.

 

این مقام بهداشتی نتیجه گیری کرد آموزش نقش بسیار مهمی در تغییر رفتارها داشته و آموزش‌ها بایستی از طریق کانال های گسترده تر از فضای مجازی مثل صدا و سیما و رسانه های معتبر و توسط افراد صاحب نظر انجام شود./بهروز مردانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.