تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام ۱۲۰ درصد افزایش یافت

نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام ۱۲۰ درصد افزایش یافت
ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی استان توسط کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت دوره مشابه پارسال ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

مهناز همتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۴ فقره نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی تحت پوشش این اداره‌ کل و مراکز عرضه در استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد تحقق یافته است.

وی تاکید کرد: بیشترین میزان نمونه برداری و آزمون انجام شده از واحدهای تولیدی غذایی، کشاورزی، مصالح ساختمانی، مهندسی پزشکی، شیمیایی و بسته بندی سلولزی بوده که با همکاری شرکت‌های بازرسی همکار و کارشناسان این اداره کل انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: این بازرسی ها از مراکز عرضه سطح استان توسط کارشناسان اداره کل و شرکت های بازرسی در راستای کنترل اقلام توزیع شده و سالم سازی بازار مصرف انجام شده اند.

همتی گفت: شناسایی فرآورده های مغایر با استاندارد از قبیل کالاهای فاقد نشان استاندارد و یا تاریخ مصرف گذشته، شناسایی محصولات تولیدی فاقد کیفیت در بازار، جمع آوری کالاهای غیر استاندارد از جمله اهداف طرح کنترل و بازرسی از بازار است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری اضافه کرد: طی این مدت ۳۱۳ مورد آزمون نازل های جایگاه های عرضه سوخت مایع، ۵۷ مورد نمونه برداری طرح طاها و ۲۰۰ قلم بازرسی وسیله خانگی بررسی شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام از صدور ۱۹ فقره پروانه علامت استاندارد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این مدت ۲۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد تعلیق و ابطال شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۲۶ واحد تولیدی فعال در ایلام زیر پوشش اداره کل استاندارد است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.