تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

کرونا درآمد باشگاه‌های معتبر اروپا را بیش از ۲میلیارد یورو کاهش می‌دهد

کرونا درآمد باشگاه‌های معتبر اروپا را بیش از ۲میلیارد یورو کاهش می‌دهد
تهران- براساس تازه‌ترین گزارش شرکت حسابرسی دیلویت، باشگاه‌های معتبر فوتبال اروپا به دلیل آثار ناشی از پاندمی کرونا در فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ بیش از ۲ میلیارد یورو (۲.۴۳ میلیارد دلار) از درآمدهای خود را از دست خواهند داد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش که با عنوان «لیگ پولی فوتبال» از سوی موسسه دیلویت منتشر می‌شود (Deloitte’s Football Money League)، اعداد و ارقام شامل ضرر و زیان فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ است یعنی زمانی که ۲۰ باشگاه پردرآمد اروپا در مجموع ۸.۲ میلیارد دلار درآمد داشتند که در مقایسه با فصل پیش از آن ۱۲ درصد کاهش یافته است.

افت ۱.۱ میلیارد دلاری درآمدها بیشتر به واسطه تعویق درآمدهای حاصل از حق پخش تلویزیونی تا پایان سال مالی ۲۰۲۱ بوده و دلیل آن هم اخلال ایجاد شده در لیگ‌های معتبر اروپا از مارس سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا است.

باتوجه به اینکه اکثر دیدارهای فوتبال از ژوئن بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، درآمدهای حاصل از بلیت فروشی برای باشگاه‌های بزرگ اروپایی احتمالا تا پایان فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ نزدیک به صفر خواهد بود.

«دان جونز» یکی از مقامات گروه تجاری دیلویت گفت: در الگوی تجاری یک باشگاه، درآمدهای ناشی از عملیات‌های روز مسابقه نقش محوری داشته و به تحرک سایر فعالیت‌های درآمدزا کمک می‌کند. وسعت نهایی تاثیر مالی ناشی از پاندمی بر فوتبال تا اندازه زیادی به زمانبندی و البته وسعت بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها بستگی دارد.

رتبه‌بندی لیگ پولی فوتبال برای فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ به طور گسترده با سال‌های قبل تطابق داشت به طوری که باشگاه بارسلونا با درآمد سالانه معادل ۷۱۵.۱ میلیون یورو در صدر قرار دارد.

 با این حال، تیم کاتالونیایی در فهرست مذکور از حیث بیشترین ضرر متحمل شده در رتبه دوم جای گرفته است؛ این در حالی است که این باشگاه در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ به نخستین باشگاهی بدل شد که از مرز ۸۰۰ میلیون یورو درآمد عبور می‌کند.

رئال مادرید با اعلام افزایش ۸ درصدی درآمدهای تبلیغاتی با ۷۱۴.۹ میلیون یورو رتبه دوم را در اختیار دارد و این در حالی است که بایرن مونیخ با ۶۳۴.۱ میلیون یورو به رده سوم رسیده و منچستریونایتد و لیورپول به ترتیب با ۵۸۰ و ۵۵۸.۶ میلیون یورو پنج تیم نخست را کامل کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.