تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

رییس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت:

بیش از ۸۷ درصد برنامه‌ داخلی‌سازی صنعتی محقق شد

بیش از ۸۷ درصد برنامه‌ داخلی‌سازی صنعتی محقق شد
تهران- رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام شده، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار معادل ۸۷.۵ درصد داخلی‌سازی در بخش‌های مختلف صنعتی کشور محقق شد.

«سید محمدمهدی هادوی» امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ما افزود: مطابق برنامه ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ باید نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار داخلی‌سازی به‌جای واردات محقق شود.

وی بیان‌داشت: ‌تعهد امسال داخلی‌سازی به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آن محقق شد.

هادوی ادامه‌داد: این مهم از طریق پروژه‌های اجرا شده در استان‌ها و برگزاری میزهای تعمیق داخلی‌سازی محقق شد.

وی یادآور شد: ‌امسال چهار میز تعمیق ساخت داخل (یکی به صورت حضوری و سه میز به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی) برگزار شد که حاصل آن عقد قرارداد داخلی‌سازی ۸۰ میلیون یورویی در بخش پتروشیمی و پالایشگاه، ۶۰ میلیون یورویی در بخش خودرو و ۴۰ میلیون یورویی در بخش لوازم خانگی بود.

این مسوول از برگزاری میزهای داخلی‌سازی دیگری در بخش‌های پتروشیمی، خودرویی و لوازم‌خانگی در ایام باقی مانده تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایرنا، برنامه داخلی‌سازی با هدف ارتقای تاب‌آوری در مقابل تکانه‌های اقتصادی و رفع نیاز واحدهای تولیدی مورد تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.