تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

نحوه انتقال سهام متوفیان به وراث چگونه است؟

نحوه انتقال سهام متوفیان به وراث چگونه است؟
تهران- مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از مراتب انتقال قهری سهام به وراث خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بازار سرمایه ایران، «علیرضا ترابی» درباره چگونگی انتقال سهام متوفیان به وراث اظهار داشت: برای انتقال سهام به ورثه قانونی باید مراحلی را از طریق سایت شرکت سمات (شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه) و دفاتر پیشخوان دولت طی کرد که این مراحل به این ترتیب است.

وی در این زمینه گفت: در ابتدا وراث به سایت شرکت سمات (اینجا) مراجعه کرده و وارد قسمت خدمات انتقال سهام اشخاص متوفی می‌شوند، پس از مطالعه فهرست دفاتر پیشخوان دولت و انتخاب نزدیک‌ترین دفتر با در دست داشتن مدارک لازم اقدام به تشکیل پرونده قهری می‌کنند.

ترابی با اشاره به مدارک لازم در این زمینه، افزود: گواهی‌نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل و تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی (یا برابر اصل) و وراث مدارک مورد نیاز است.

مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خاطرنشان‌کرد: پس از مراجعه به نخستین دفتر پیشخوان دولت نسبت به ارائه فرم نقل و انتقال قهری به یکی از ورثه یا نماینده وراث اقدام کرده و پس از تکمیل مدارک اخذ شده به سمات ارسال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، طبق گفته مدیر برنامه‌ریزی و توسعه سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور، بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۱۵ سال گذشته بیش از سه میلیون نفر از سهامداران عدالت فوت شده‌اند که وراث باید برای تعیین تکلیف سهام عدالت آنها اقدام کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.