تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

مادر گل‌واژه زیبای هستی

مادر گل‌واژه زیبای هستی
ایلام- روز میلاد فرخنده بانوی ۲ عالم حضرت زهرا(س) به نام روز زن نامگذاری شده است تا پاسداشتی باشد برای مقام و جایگاه والای مادر که خداوند بهشت را زیرپایش قرار داده است.

به گزارش ایرنا، مادر زیباترین گل واژه هستی و بهترین موجود زمینی است که خداوند برای آرامش و امنیت انسان‌ها آفریده، مادر دلسوزترین، مهربان‌ترین و زیباترین آفرینش خداست که در کره زمین، حیات و زندگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.

مادرها پزشک نیستند اما دستان جاودیی آنها هر دردی را درمان می‌کند و دستان نوازشگرشان التیام‌بخش بسیاری از دردهای ماست.

مادرها موسیقی‌دان و هنرمند نیستند اما صدای جادویی لالایی آنها آرامش را به وجودمان در هر سن و سالی می‌بخشد و سلول به سلول تنت، آرامش را از این صدا می‌گیرد.

مادرها شاید آشپز حرفه‌ای و دارای هزار هنر دیگر نباشند اما در هر کسوت و جایگاه و هر صورتی، زیباترین جلوه زندگی را برایت به ارمغان می‌آورند.

شاید خداوند این فرشته زمینی را برای ما انسان‌ها آفرید تا زندگی را در دامن پرمهرش آغاز کنیم و از ذره ذره وجودش، حیات یابیم.

می‌دانم اگر من و خواهر و برادرهایم نبودیم، مادر فرشته‌ای بود که جایگاهش در آسمان آبی بود اما همه ما را به پایش زنجیر کرده‌اند تا در زمین بماند.

رنج‌ها و غم وجودش را در پس دزدیدن نگاهش از ما پنهان می‌کند و می‌خندد تا ما با دل‌های کوچکمان غصه‌های زندگی را نفهمیم.

دستان جادویی‌اش عجیب معجزه‌گر است که شادی و آرامش را به کانون گرم خانواده می‌بخشد.

مادر خورشید نیست اما گرمای وجودش آنچنان زندگی‌بخش و گرمابخش کانون خانواده است که اگر تنها یک لحظه نباشد این سردی احساس خواهد شد.

شاید تن نحیف و ظریفش ستون نباشد اما اراده آهنینش آنچنان محکم و استوار است که خمیه زندگی را برپا می‌کند.

مادر ستاره‌ درخشان زندگی است که همه حول محور وجودش در شعاع مختلف نور می‌گیرند و روشنی‌بخش زندگی است.

مادر داروی مسکن و آرام بخش نیست اما وجود نازنینش هم دارو است و هم آرام‌بخش و آنچنان پشت و پناهت می‌شود که هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند تو را از پا دربیاورد.

خدانکند مادر کم بیاورد، که اگر اینچنین باشد تمام غصه‌های عالم سر می‌رسد و کانون خانواده فرو می‌پاشد و آسیب‌ها از در و دیوار رخنه می‌کند و آن زمان است که کم میاوری.

مادر را شاید اگر به شکل موجودی می‌خواستیم طراحی کنیم، فرشته می‌کشیدیم و در بین گیاهان، گل نقاشی‌اش می‌کردیم و رنگش را طلایی و درخشان و بویش را معطر اما هیچ واژه و هیچ چیزی در دنیا نمی‌تواند جایگزین همین واژه زیبای مادر باشد.

تا زنده‌اند قدر بدانیم و اگر دستان پر مهرشان از دنیا کوتاه است با صدقه و عمل صالح و کار خیری در این روز خجسته یادشان و جایگاه و مقام والایشان را ارج نهیم زیرا که دعایشان معجزه می‌کند و حضرت مادر است که پیامبر نیست اما وسعت قلبش در میان انبوه دردهایی که ترا احاطه می‌کند، شق‌القمر می‌کند.

مادر آب حیاتی است که وجود گران مایه‌اش برای سرزندگی و زندگی لازم و ضروری است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.