تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

فروش صنایع دستی ایلام در نمایشگاه بین المللی تهران ۲ برابر شد

فروش صنایع دستی ایلام در نمایشگاه بین المللی تهران ۲ برابر شد
ایلام - مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: محصولات صنایع‌دستی ایلام در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ۲ برابر فروش داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران از پنجم تا هشتم اسفندماه جاری، ایلام نیز با شرکت بخش خصوصی در ۲ بخش گردشگری و صنایع‌دستی از قبیل دفاتر، اقامتگاه‌های گردشگری سلامت و گردشگری ماجراجویانه همچنین صنایع‌دستی شاخص استان نظیر چیت‌بافی، حصیربافی، گلیم‌بافی و چرم‌دوزی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در این نمایشگاه حضور یافت.

وی با بیان اینکه فروش محصولات صنایع‌دستی استان در نمایشگاه ۵۰ درصد بوده است، افزود: با شرکت صنعتگران و کارآفرینان برتر در این نمایشگاه در چهار رشته صنایع دستی شاخص استان نسبت به سال گذشته، محصولات صنایع‌دستی فروش ۲ برابری داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: معرفی هر چه بیشتر محصولات صنایع دستی و آشنایی بدون واسطه مخاطبان با رشته های مختلف صنایع دستی با شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی و جشنواره ها برای تبلیغ صنایع دستی میسر خواهد بود.

شنبه‌زاده اضافه کرد: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه‌ همچون گلیم نقش برجسته، حصیربافی، چیت‌بافی و محصولات چرم‌دوزی به بازدیدکنندگان عرضه شد.

وی یادآور شد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان است و ایلام با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.عملیات سامان دهی و مرمت محوطه های تاریخی دشت دهلران آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در بخش دیگری از سخنانش از آغاز حفاظت، مرمت و ساماندهی محوطه‌های دشت دهلران خبر داد.

شنبه‌زاده افزود: با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات حفاظت، ساماندهی و مرمت محوطه های تاریخی دشت دهلران آغاز شد.

وی عنوان کرد: دشت دهلران از منظر باستان‌شناسی یکی از مهمترین مناطق کشور است که پژوهش‌های فراوانی نیز درآن صورت گرفته است، این منطقه پیش از انقلاب توسط جیمز نیلی باستان‌شناس آمریکایی که محوطه‌های بسیاری را شناسایی کرده بود، بررسی شده اما هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین تسطیح اراضی برای کشاورزی طی ۲ دهه اخیر صدمات جبران‌ناپذیری به محوطه‌های باستانی وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: امسال با اعتبار ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، بررسی و شناسایی دشت دهلران مبنی بر شناسایی محوطه‌ها، تپه ها وسایت‌های دوران عیلام انجام شد.

شنبه زاده افزود: بررسی باستان‌شناسی دشت دهلران درقالب پروژه طرح موسوم به گرمسیری به صورت پیمایشی به وسعت ۵۴ هزار هکتار از اراضی دشت دهلران را پوشش می‌دهد.

شنبه‌زاده گفت: دشت دهلران به بخش مرکزی شهرستان دهلران از توابع استان ایلام گفته می‌شود که در ادبیات باستان‌شناسی در بخش جنوب غربی فلات ایران قرار می‌گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.