تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

فرماندار سیروان: 

یادمان شهدای ایل خزل احداث می شود

یادمان شهدای ایل خزل احداث می شود
ایلام - فرماندار سیروان گفت: بوستان و یادمانی به نام و یاد شهدای ایل خزل در محل کاشت درختانی که به نیابت شهدای این ایل کاشته شده اند، احداث می شود.

جواد رحیمی مقدم روز دوشنبه در آیین کاشت ۴۰۰ نهال به نیابت ۴۰۰ شهید ایل خزل اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته یک بوستان و یادمان در محل کاشت این نهال ها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این یادمان به یاد عملیات ضربت ذوالفقار ( فتح میمک ) و شهدای عظیم الشان این عملیات و سایر شهیدان ایل خزل در سال ۱۴۰۰ با همکاری دستگاه های متولی پیگیری و اجرا می شود.

رحیمی مقدم یادآور شد: این نهال ها باتوجه به اینکه در نزدیکی کارخانه سیمان کارزان کاشته شده است، نیروهای این شرکت متولی آبیاری، نگهداری و مراقبت از این آنها هستند.

ایلام استان پیشرو در زمینه درختکاری است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام هم گفت: ایلام استان پیشرو و موفق کشور در زمینه کاشت نهال، حراست از اراضی جنگلی و بیابان زدایی محسوب می شود.

رضا احمدی افزود: موفقیت و تاثیر شگرف برنامه های منابع طبیعی فقط مرهون حضور و مشارکت گسترده و خودجوش مردم از اقشار مختلف است.

احمدی یادآور شد: در سال های اخیر میزان آگاهی و علاقه مردم نسبت به درختان و حفاظت از طبیعت بیشتر از گذشته شده است و خود آنها در حراست از عرصه های طبیعی پیش قدم هستند.

وی اضافه کرد: قطع کردن یا آسیب رساندن به درختان و طبیعت در مقایسه با سال های گذشته کمتر شده و این بیانگر حساسیت مردم نسبت به اهمیت درختان و طبیعت است.

وی در مورد بوستان شهدای ایل خزل نیز گفت: اعتبار احداث استراحتگاه و نمازخانه این بوستان را منابع طبیعی و آبخیزداری استان از محل اعتبارات خود تامین می کند.

احمدی افزود: دستگاه های مربوطه همانند فرمانداری سیروان، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امورایثارگران استان ایلام طراحی ها و رایزنی های لازم و نهایی را انجام دهند و منابع طبیعی و آبخیزداری تامین اعتبار آن را انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از مسوولان و نیروهای کارخانه سیمان کارزان، هلال احمر، مردم و مسوولان شهرستان سیروان در سه راهی کارزان که محل تلاقی سه شهرستان ایلام، سیروان و چراول است، صورت گرفت.

مقرر شد که کارخانه سیمان این شهرستان متولی نگهداری و مراقبت از این نهال های تازه کاشت شده باشد.

ایل خزل دارای چهار تیره است که در این آیین به طور نمادین چهار نهال به نیابت از چهار شهید شاخص این ایل با اسامی شهیدان حاج یادگار امیدی، یحیی شهبازی، عبدالاسلام حق نظری و لطفعلی مرادحاصلی کاشته شد.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته درختکاری و منابع طبیعی نامگذاری شده است و در این هفته بیش از یک میلیون نهال کاشته می شود.

استان ۲ میلیون هکتاری ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی جنگلی، مرتع و بیابان دارد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.