تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۴۵

فرماندار: 

تمامی مهمانان نوروزی سیروان تست کرونا می شوند

تمامی مهمانان نوروزی سیروان تست کرونا می شوند
ایلام - فرماندار سیروان گفت: بخشداران، دهیاران، خانه های بهداشت و بهورزان موظف به شناسایی و گرفتن تست کرونا از همه مهمانان نوروزی شهرستان هستند.

جواد رحیمی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: همه مهمانان نوروزی که وارد روستاها یا شهر لومار می شوند بلافاصله شناسایی شده و مورد تست گیری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در این مدت تست های متعددی از میهمانان نوروزی گرفته شده است، افزود: برخی از تست ها مثبت بوده است و حتی موارد بستری ناشی از کرونا نیز داشته ایم.

رحیمی مقدم یادآور شد: کسانی که تست آنها مثبت باشد خود و اطرافیانشان اعم از مهمان و میزبان در قرنطینه کامل قرار می گیرند.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس طرح شهید سلیمانی، اقدام به خوشه یابی فرد دارای تست مثبت می شود به این صورت که تمام افرادی که با آن فرد مبتلا در تماس نزدیک بوده اند شناسایی شده و اقدامات لازم برای آنها صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در شهرستان سیروان وجود چادرهای گردشگران نوروزی است که بنا به دستور ستاد کرونا مسوولان شهرستان در حال جمع آوری این چادرها و ترغیب ساکنان آنها برای بازگشت به منازل شان هستند.

وی ادامه داد: راه های اصلی و فرعی منتهی به اماکن تفریحی و تفرجگاه های طبیعی مسدود شده و فقط کشاورزان، دامداران و عشایر حق تردد از این مسیرها را دارند.

رحیمی مقدم با ابراز رضایت از همکاری مردم در خصوص انجام تست و جمع آوری چادرهای نوروزی، افزود: همکاری مردم با مسوولان شهرستان مناسب و مطلوب بوده است و مقاومت خاصی در این زمینه مشاهده نشده است.

شهرستان سیروان به مرکزیت لومار و با جمعیت ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر دارای یک شهر، ۲ بخش، چهار دهستان و ۵۸ روستا است و در فاصله ۶۵ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

۸۵ درصد مردم این شهرستان ساکن روستاها هستند.

شهرستان سیروان به علت شرایط خاص جغرافیایی و مناطق طبیعی باستانی و تاریخی خود همه ساله در ایام نوروز پذیرای گردشگران زیادی از اقصا نقاط کشور به ویژه سیروانی های مقیم در دیگر استان های کشور است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.