تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

فرماندار:

مردم دهلران با عادی انگاری کرونا سلامت خود را به خطر نیاندازند

مردم دهلران با عادی انگاری کرونا سلامت خود را به خطر نیاندازند
ایلام -فرماندار دهلران گفت: با توجه به شرایط قرمز شهرستان نیاز است مردم بیش از پیش رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک را برای حفظ سلامت خود مد نظر داشته باشند.

مجید عسگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دهلران در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است و با وجود تلاش پرسنل درمانی و اعضای ستاد کرونای شهرستان بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این شرایط قرار گرفته ایم.

وی با تاکید بر همراهی و همکاری مردم افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این شرایط یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که مردم باید بیش از پیش مد نظر قرار دهند.

فرماندار دهلران با اشاره به همجواری دهلران با استان خوزستان و تبادلات بین دو استان و از طرفی وضعیت نیروهای کاری در منطقه و عشایر کوچرو که بالغ بر ۶ هزار نفر در قالب یک هزار و ۲۰۰ خانوار هستند، گفت: همه این عوامل در کنار عادی انگاری مردم باعث این شرایط شده است.

عسگری تاکید کرد: با توجه به این شرایط اقدامات زیادی توسط ستاد کرونای استان و شهرستان انجام شده و درحال اجراست از جمله کنترل ورود و خروج خودروها در ایست و بازرسی سپتون است.

رئیس ستاد کرونای دهلران اضافه کرد: جلوگیری از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان و خروج خودروهای با پلاک بومی ممنوع است و در ایست و بازرسی سپتون به شدت این مهم اجرا می شود.

عسگری با اشاره به اینکه بازگشت نیروهای شرکت های فعال منطقه تا ۱۴ فروردین ماه جاری ممنوع است، یادآور شد: بازگشت نیروهای شرکت ها بعد از ۱۴ فروردین ماه به محل کار خود باید کنترل شده و با ارائه تست pcr ممکن است.

فرماندار دهلران به تدبیر استاندار در خصوص راه اندازی هر روستا یک ستاد تحت عنوان همیاران سلامت اشاره کرد و افزود: در روستاها این ستادها با مسئولیت دهیاران و عضویت خانه های بهداشت و پایگاه های مقاومت بسیج فعالیت می کنند و مسئولیت های از صفر تا ۱۰۰ بحث های پیگیری، رهگیری، مراقبت، کنترل تجمعات و عروسی ها و عزاداری ها به دهیاران و این تیم محول شده است.

وی از اعمال قانون برای خروج خودروهای با پلاک غیربومی از شهرستان خبر داد و گفت: خودروهای با پلاک غیربومی باید ظرف مهلت قانونی که داده شده از شهرستان خارج شوند و در صورت عدم خروج و حضور در شهرستان به ازای هر روز و بویژه شهر دهلران تا ۱۰ میلیون ریال جریمه می شوند.

فرماندار دهلران به سیزده بدر هم اشاره و افزود: چادر زدن در طبیعت ممنوع است و این مهم به جد دنبال می شود.

وی به ممنوعیت تالارها برای مراسم عروسی ها در شهرستان اشاره و افزود: از مردم تقاضا داریم از برپایی مراسم عروسی در فضاهای باز و تجمعات بالا به جد خودداری کنند و در صورت عدم رعایت و توجه به پروتکل ها با افراد خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.