تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

به امید سالی نِکو پس از بهار امیدوارکننده/

سوریه؛ سومین قربانی اسکوچیچ

سوریه؛ سومین قربانی اسکوچیچ
تهران- دراگان اسکوچیچ در سومین تجربه سرمربیگری خود در تیم ملی ایران بازهم به برتری رسید و تیم ملی را با روحیه ای خوب به استقبال دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرستاد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز(سه شنبه) در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه رفت که این بازی در پایان با نتیجه سه بر صفر به سود تیم ملی ایران به اتمام رسید.

دراگان اسکوچیچ در این دیدار از علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، جعفر سلمانی، احسان حاج صفی، احمد نوراللهی، علی قلی زاده، وحید امیری، سردار آزمون و مهدی طارمی به عنوان ۱۱ بازیکن اصلی استفاده کرد.

ترکیب سوریه برای این مسابقه بدین ترتیب بود: ابراهیم عالمه، تائر کروما، عمرو میدانی، فارس اورناوو، موید عجان، یوسف الحموی، کامل حمیش، محمد عنز،محمد عثمان، محمود المواس و عبدالرحمان برکت.

ایران بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود به گل رسید. علی قلی زاده اولین کرنر را از سمت چپ به روی دروازه ارسال کرد و محمدحسین کنعانی زادگان مدافع پیش تاخته تیم ایران موفق شد با ضربه سری دقیق از تیر یک، گل نخست را وارد دروازه ابراهیم عالمه، گلر اسبق سپاهان کند و تیم میزبان را پیش بیندازد.

حملات ایران بعد از این گل تا چند دقیقه ادامه داشت و سردار آزمون نیز صاحب یک موقعیت نصفه و نیمه شد که حاصلی نداشت. سوری ها در این دقایق به موعود بنیادی فر و کوبل ایرانی اش بابت چند سوت معترض بودند.

بعد از چند دقیقه متعادل، در دقیقه ۱۷ پاس در عمق و عالی مهدی طارمی، سردار آزمون را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه آرام سردار را دروازه بان سوریه مهار کرد. در دقیقه ۲۱ خود سردار با پاسی مناسب، حاج صفی را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما ضربه داخل پای چپ کاپیتان تیم ملی از پشت قوس محوطه جریمه با فاصله به بیرون رفت.

محمود المواس بازیکن شناخته شده تیم سوریه در دقیقه ۲۴ به دلیل خطای سفت و سختی که روی شجاع خلیل زاده انجام داد از داور بازی کارت زرد گرفت تا نخستین اخطاری این بازی باشد.

در دقیقه ۲۷ سوریه اولین موقعیت خطرناک را خلق کرد و ضربه سر مهاجم این تیم، عبدالرحمان برکت از بین مدافعان ایران با واکنش فوق العاده علیرضا بیرانوند راهی کرنر شد تا همچنان حساب کار یک بر صفر باقی بماند. سوریه بعد از این موقعیت بازی را در اختیار گرفت و بازیکنان ایران را به دفاع فرستاد. ارسال های بلند و استفاده از خلاقیت و تکنیک محمود المواس، اصلی ترین حربه تیم تحت هدایت نبیل معلول برای بازی کردن دروازه ایران بود.

در دقیقه ۳۸ گل دوم ایران روی هوشمندی علیرضا بیرانوند به ثمر رسید. شروع مجدد بیرانوند در شرایطی دشوار به مهدی طارمی رسید و مهاجم ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت. ضربه طارمی توسط گلر سوریه مهار شد اما در برگشت سردار آزمون موفق شد بر خلاف جریان بازی گلزنی کند و سی‌وچهارمین گل ملی‌اش را به ثمر برساند.

در دقیقه ۴۵ می توانستیم به گل سوم هم برسیم اما مهدی طارمی در حالی که می توانست هم تیمی هایش را با گلر سوریه تک به تک کند خودش شوتزنی کرد و ضربه اش بعد از برخورد به مدافع تیم ملی سوریه راهی کرنر شد. نهایتا نیمه نخست این بازی برا برتری ۲ بر صفر شاگردان اسکوچیچ به اتمام رسید.

نیمه دومدر حالی آغاز شد که تغییری در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران به وجود نیامده بود. در دقیقه ۴۸ مهدی طارمی می توانست ایران را به گل سوم برساند اما ضربه او در داخل محوطه جریمه توسط ابراهیم عالمه مهار شد تا ستاره بوشهری تیم ملی همچنان در حسرت گلزنی باقی بماند. نکته جالب این است که این بار علیرضا بیرانوند با پرتاب دست خود موفق شد مهاجم تیم را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

سوریه در دقیقه ۵۹ تا آستانه فروپاشی دروازه ایران پیش رفت اما این بار تیر دروازه به داد علیرضا بیرانوند رسید. اشتباه میلاد محمدی و تعلل او باعث شد تا عبدالرحمان برکت داخل محوطه به توپ برسد. پا به بیرون این بازیکن به محمود المواس رسید و ضربه ستاره تیم ملی سوریه به تیر افقی برخورد کرد و در عین ناباوری به گل تبدیل نشد.

امید ابراهیمی و ابوالفضل جلالی ۲ تعویض نخست ایران را در بازی با سوریه شکل دادند. احسان حاج صفی و میلاد محمدی بازیکنانی بودند که از زمین خارج شدند. ابراهیمی با ورودش به زمین، کاپیتان جدید تیم ملی شد.

در دقیقه ۶۸ ایران می توانست به گل سوم برسد اما دفاع همه جانبه سوریه مانع از این اتفاق شد. حرکت خوب ۲ بازیکن تعویضی تیم ملی یعنی امید ابراهیمی در شکل گیری این موقعیت مشخص بود. در نهایت پس از یک رفت و برگشت در داخل محوطه توپ به وحید امیری رسید اما ضربه بازیکن چپ پای تیم ملی بعد از برخورد به مدافعان سوریه از آن منطقه دور شد.

کریم انصاری فرد و سیامک نعمتی دیگر تعویصی های تیم ملی ایران بودند. سردار آزمون و جعفر سلمانی نیز نفراتی بودند که زمین مسابقه را ترک کردند. سردار لحظاتی قبل از تعویض خودش درخواست خروجش از زمین را داشت. با حضور انصاری فرد، بازوبند کاپیتانی به او رسید.

کریم انصاری فرد در دقیقه ۸۱ زیباترین گل بازی را به ثمر رساند. همکاری بسیار خوب بین مهدی طارمی و علی قلی زاده باعث شد تا توپ در گوشه سمت چپ محوطه جریمه سوریه به کریم برسد و مهاجم تیم آ اِک آتن یونان با یک سر توپ تماشایی دو مدافع سوریه را از جریان بازی خارج کرد و سپس با شوتی سرکش دروازه عالمه را برای سومین بار باز کرد.

در دقیقه ۸۵ امید نورافکن و اللهیار صیادمنش به جای وحید امیری و علی قلی زاده وارد زمین شدند تا ۶ تعویض اسکوچیچ به انجام برسد. سوریه نیز در همین حین تعویض های پایانی خود را به انجام رساند.

در نهایت شاگردان دراگان اسکوچیچ موفق شدند در اولین بازی سال ۱۴۰۰ به یک برد بدون دردسر و امیدوارکننده دست پیدا کنند و خود را برای دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در خردادماه آماده کنند. ایران باید در این ماه چهار بازی باقیمانده خود را به انجام برساند. اسکوچیچ هم در سومین تجربه سرمربیگری در تیم ملی ایران به سومین برد دست پیدا کرد و آمار ۱۰۰ درصدی خود در دیدارهای دوستانه را حفظ کرد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.