تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

استاندار:

سهل انگاری مردم منجر به شیوع پیک چهارم کرونا در ایلام شد

سهل انگاری مردم منجر به شیوع پیک چهارم کرونا در ایلام شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: سهل نگاری مردم با وجود اهتمام کلیه دستگاه ها و هشدارهای زیاد برای مقابله با کرونا موجب شد این استان وارد پیک چهارم کرونا شود.

محمد نوذری روز شنبه در نشست استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: مردم ایلام همچنان موضوع شیوع کرونا را جدی نگرفته اند و از این پس شاهد افزایش میزان مبتلایان در استان هستیم.

وی یادآور شد: مراسمات ترحیم و عروسی در استان و حضور مردم در آرامستان ها نیز در ایام نوروز افزایش یافت که این مسئله منجر شد آمار مبتلایان روز به روز افزایش بیابند.

استاندار ایلام افزود: وظیفه تیم های همیاران سلامت در این برهه زمانی که ما وارد پیک چهارم کرونا شدیم بسیار حساس تر و کلیدی است، این تیم ها با مدیریت دهیاران و کمک پایگاه های بهداشت و بسیج از برگزاری مراسمات عزا و عروسی و حضور مردم بصورت جدی در آرامستان ها ممانعت کنند.

نوذری با بیان اینکه هیچ توجیهی از مدیران و اشخاصی که در ارتباط با مقابله با کرونا سهل انگاری می کنند قابل پذیرش نیست، گفت: دستگاه قضا در ارتباط با متخلفان و قانون شکان که موضوع شیوع کرونا در استان را جدی نگرفته اند برخورد کند.

وی در ادامه بر لزوم تشدید نظارت ها توسط کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط به کرونا در استان تاکید کرد و گفت: کلیه فرمانداران بصورت روزانه شیوع کرونا در هر شهرستان را رصد کنند و طرح شهید سلیمانی و تیم های همیاران سلامت در بحث رهیگیری، مراقب و حمایتی نیز با قدرت ادامه یابد.

استاندار ایلام خواستار فعالیت بیشتر تیم های همیاران سلامت در کلیه شهرستان در سطح روستاها شد و گفت: دهیاران هر روستا بعنوان مسوول تیم همیاران سلامت بشدت با هرگونه برپایی مراسمات برخورد کنند.

نوذری اضافه کرد: مدیران و فرمانداران استان به دلیل اینکه ایلام وارد پیک چهارم کرونا شده است، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های اعلام شده، در شهرستان ها توجه جدی داشته و بصورت عملیاتی وارد میدان شوند.

وی از دادستان ایلام خواست: برخورد قانونی و قضایی را با کسانیکه در مقابله با کرونا سهل انگاری می کنند، در دستور کار خود قرار دهد و در این راستا با تمام توان بصورت جدی وارد عمل شود.

نوذری همچنین از مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام درخواست کرد: برنامه تولیدی و مصاحبه با کارشناسان حوزه سلامت و اطلاع رسانی آسیب ها و تهدیدها شیوع کرونا را در دستور کار قرار دهد و در این راستا همچون گذشته تولید محتوا داشته باشند.

فرمانداران شهرستان های جنوبی ورودی شهرهای خود را کنترل کنند

استاندار ایلام از فرمانداران شهرهای جنوبی استان خواست: اقدامات لازم را در راستای تشدید کنترل ها در مرزهای خود با خوزستان در دستور کار قرار دهند.

وی ۱۸ بستری در ۲ روز گذشته در آبدانان را نگران کننده ذکر کرد و گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا بسیار خطرناک است که فرماندار باید نسبت به رعایت رعایت پروتکل ها بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان اطلاع رسانی کنند.

نوذری در ادامه از تغییر رنگ کرونای شهرستان ایوان از زرد به نارنجی خبر داد و گفت: فرماندار و ستاد کرونای این شهرستان نیز باید طرح شهید سلیمانی و همیاران سلامت را به دقت بیشتر فعال کند.

استاندار ایلام در ادامه از رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان خواست: حضور کارکنان کلیه دستگاه اجرایی و فعالیت مشاغل و اصناف براساس رنگ بندی جدید اعمال و اجرا شود.

وی گفت: کلیه فرمانداران مسوول هستند که شهرداران را موظف کنند که نسبت به پوشش تبلیغات محیطی بروی بیلبورد های شهر در اسرع وقت اقدام کنند.

نوذری از رییس و دبیر قرارگاه استانی مبارزه با کرونای استان نیز خواست: کمیته نظارت بر مصوبات کرونای استان را فعال تر کنند.

به‌ گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام از مجموع ۱۲ شهرستان استان ایلام دو شهرستان آبدانان و دهلران در وضعیت قرمز و شهرستانهای ایلام، چرداول و ایوان، دره شهر در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.