تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۵۱

رییس خانه احزاب خراسان شمالی:

احزاب نقش مهمی در امیدآفرینی جامعه برای حضور حداکثری انتخابات دارند

احزاب نقش مهمی در امیدآفرینی جامعه برای حضور حداکثری انتخابات دارند
بجنورد- رییس خانه احزاب خراسان شمالی گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی نقش مهمی در امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط در جامعه برای حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال دارند.

حسن منفردی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احزاب همچنین با دور کردن تفکر بی اثری در مشارکت های انتخاباتی از مردم، زمینه مشارکت فعال آنها را در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال فراهم کنند.

وی گفت: در حقیقت هم اکنونی دیدگاهی در جامعه حاکم است که برخی احساس می کنند رفتن به پای صندوق های رای، دردی را دوا نمی کند در حالی که تجربه ثابت کرده است مسیر بسیاری از دگرگونی ها از انتخابی درست و صحیح می گذرد.

وی با اشاره به نقش احزاب در آگاهی بخشی به مردم و تاثیر گذاری در تحولات سیاسی تصریح کرد: احزاب در شرایطی که دشمنان کشور چشم به میزان مشارکت سیاسی مردم در ۱۴۰۰ دوخته اند، می توانند یک برنامه خوب و مدون در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی که امروز بزرگ‌ترین دغدغه مردم است بوسیله نمایندگان خود ارائه دهند تا موجب برگشت شوق و امیدواری در افرادی شوند که احساس می کنند، رای دادن فایده ای ندارد.

این فعال سیاسی خراسان شمالی اضافه کرد: در این میان احزاب نیز باید نمایندگانی را به عنوان نامزد در انتخابات معرفی کنند، که علاوه بر مورد اعتماد بودن مردم، محبوبیت نیز داشته باشند.

منفردی با اشاره به ارتباط احزاب با قشر فرهیخته جامعه و اقناع سازی آنها، خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی می توان با برگزاری نشست های مجازی با حضور اساتید برتر و کارشناسان سیاسی به بسیاری از سووالات قشر فرهیخته و دانشجویان در خصوص مسایل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور پاسخ داد و آنها را قانع کرد.

وی افزود: در حقیقت نباید از ظرفیت قشر فرهیخته و دانشجویان غافل شویم زیرا این قشر نقش مهمی می توانند در محافل عمومی و فضای مجازی برای قانع سازی مردم در مشارکت حداکثری داشته باشند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری ، روستایی و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان ۲۸ خردادماه امسال برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.