تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

مقام روس تصمیم ایران برای غنی سازی ۶۰ درصد را مثبت ارزیابی کرد

مقام روس تصمیم ایران برای غنی سازی ۶۰ درصد را مثبت ارزیابی کرد
مسکو - آنتون خلوپکوف، مدیر مرکز انرژی و امنیت روسیه بر این باور است که تصمیم ایران درباره غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد می تواند تأثیر مثبتی بر روند مذاکرات در وین بگذارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا این مقام روسیه در گفت و گو با روزنامه روسی «کامرسانت» اظهار داشت: این اقدام ایران می تواند هیأت آمریکایی را وادار کند تا «از بی عملی خارج شوند» و تسریع در تصمیمات سیاسی داخلی ضروری برای دستیابی به توافق با ایران را آغاز کند.

وی، افزود: در حال حاضر هیأت آمریکایی عجله نمی کند که گام های مهم برای احیاء برجام را بردارد».

به عقیده خلوپکوف این اقدام می تواند در افکار عمومی در داخل آمریکا، پیش از همه در میان نخبگان سیاسی کشور، به نفع بازگشت فوری به برجام همبستگی ایجاد کند تا مانع از این شود که ایران اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد را ذخیره کند.

این کارشناس اظها داشت: علاوه بر اینها،این اقدام احتمالا دولت آمریکا را ترغیب خواهد کرد که «خطوط قرمز» را نه تنها برای دشمنان خود، بلکه برای متحدان خود نیز ترسیم کند، (متحدانی) که با اقدامات خود غالبا به روند مذاکرات لطمه می زنند، نظیر رویداد اخیر در نطنز که کاملا در این مورد صدق میکند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان، ۲۴ فروردین از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد. عراقچی همچنین با اشاره به تحویل نامه‌ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: در این نامه اعلام کردیم که ما غنی سازی ۶۰ درصد را آغاز خواهیم کرد. غنی سازی ۶۰ درصد یکی از نیازهای ما برای تولید بعضی از داروهای خاص یعنی داروهای رادیوایزوتوپ است.

آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران واکنش‌های مختلف مقامات و رسانه‌های جهان را به دنبال داشته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.