تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۴۴

فرماندار دهلران:

ترک عادت های بد غذایی نقش مهمی در سلامت افراد دارد

ترک عادت های بد غذایی نقش مهمی در سلامت افراد دارد
ایلام - فرماندار دهلران گفت: ترک عادت های بد غذایی نقش مهم و موثری در سلامت افراد دارد.

مجید عسگری روز شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی دهلران اظهار داشت: امروز چاقی مفرط دانش آموزان یکی از مشکلات است که باید برای آن چاره اندیشی کرد و از طرفی ترک عادت های بد غذایی نقش مهمی در سلامت افراد دارند.

وی تاکید کرد: خانه های بهداشت روستایی و رابطان بهداشت باید موارد فوق را رصد و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار دهلران با اشاره به پویش های مردمی برای کمک به نیازمندان به لحاظ مواد غذایی یادآور شد: چنانچه شبکه بهداشت آماری از نیازمندان که از این پویش ها کمک دریافت نکرده‌اند در اختیار دارد می تواند ارائه دهد تا کمک های لازم به آنها انجام شود.

عسگری به سالک بعنوان یک بیماری بومی هم اشاره کرد و افزود: همکاری همه دستگاه و برنامه ریزی بلند مدت برای ریشه کنی سالک یک ضرورت است.

وی گفت: نیاز است دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه بودجه ای برای مبارزه بیشتر با آن اختصاص دهد.

فرماندار دهلران اضافه کرد: سال گذشته ۱۹۵ نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شدند.

عسگری بر ضرورت جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: شناسایی مراکز شیوع سالک و سم پاشی با همکاری همه دستگاه ها مد نظر باشد.

وی به آمار افزایشی کرونا در شهرستان هم اشاره و اظهار داشت: در راستای مصوبات ستاد کرونا گروه های شغلی ۲ و ۳ و۴ تعطیل هستند و نیاز است مردم و اصناف در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت خود و جامعه همکاری کنند.

فرماندار دهلران به آمار فوتی های کرونا در چند روز گذشته هم اشاره کرد و گفت: مسوولان و کادر درمان از همه توان و ظرفیت ها برای سلامت مردم استفاده می کنند و می طلبد مردم هم همسو با برنامه ها و دستورالعمل ها بهداشتی به سلامت خود کمک کنند.

عسگری بر ضرورت استفاده از اپلیکیشن ماسک در ادارات و بانک ها تاکید کرد و افزود: مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند و از طرفی فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات و دورهمی های خانوادگی را رعایت کنند.

وی به نقش رسانه ها در زمینه مبارزه با کرونا یادآور شد و گفت: تبلیغات محیطی در خصوص کرونا نیز می تواند در جامعه و آگاهی دهی به مردم موثر باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.