تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

رشد ۹ درصدی آهن اسفنجی در سال ۹۹

رشد ۹ درصدی آهن اسفنجی در سال ۹۹
تهران- تولید آهن اسفنجی توسط شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه ایمیدرو در سال ۹۹ به ۳۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۰ تن رسید. آماری که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۹ درصدی داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا برپایه داده‌های آماری فولاد مبارکه، سفید دشت، سبا، هرمزگان، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، میدکو، خوزستان، خراسان، ذوب آهن اصفهان، میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی ریز، آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد گل‌گهر، چادرملو، جهان فولاد سیرجان و فولاد بافت در ۱۲ ماهه سال ۹۹، بیشترین میزان تولید در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با هفت میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۵۲ تنی ثبت شد که حاکی از رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ است.

همچنین بیشترین رشد عملکرد تولید آهن‌اسفنجی در سال گذشته با ۱۰۸ درصد در صبا فولاد (بریکت گرم) به ثبت رسید که موفق به تولید ۷۹۹ هزار و ۴۶۱ تن محصول شد.

آمار اسفند ماه ۹۹

بررسی وضعیت تولید آهن‌اسفنجی در آخرین ماه سال ۹۹ توسط شرکت‌های یاد شده حاکی از ثبت رقم ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۵۹۳ تنی است که در مقایسه با اسفند ماه ۹۸ رشد ۹ درصدی نشان می‌دهد.

اسفند ماه ۹۹ بیشترین رکورد تولید آهن‌اسفنجی در بین واحدهای مورد بررسی مربوط به فولاد مبارکه با ۶۴۱ هزار و ۲۰ تن و بیشترین رشد تولید متعلق به شرکت سبا با ۳۴ درصد بود.

ایران رتبه دوم جهانی آهن اسفنجی

به گزارش ایرنا، بررسی آمارها نشان می‌دهد ایران با تولید ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن آهن اسفنجی، رتبه دوم جهانی را پس از هند را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده است.

سال ۹۸ میزان تولید آهن اسفنجی برابر با ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن بود که در مقایسه با ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن عملکرد سال ۹۷ رشد ۶ درصدی داشت.

ایران پس از هند دومین تولیدکننده آهن‌اسفنجی جهان محسوب می‌شود و در چارچوب طرح‌های هفت‌گانه فولاد استانی (سفید دشت، نی ریز، قائنات، بافت، سبزوار، شادگان و میانه) ظرفیت‌های ۸۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی طراحی شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.