تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور:

برق‌رسانی به روستاهای ایران همتراز با کشورهای توسعه یافته است

برق‌رسانی به روستاهای ایران همتراز با کشورهای توسعه یافته است
کرمانشاه - مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور با اشاره به میانگین جهانی ۸۵ درصدی برق‌رسانی روستایی در سال ۲۰۲۰ در جهان، گفت: میانگین برق‌رسانی به روستاهای ایران ۹۹.۷ درصد و همتراز با کشورهای توسعه‌یافته جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی چهل‌امیرانی» روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح برق‌رسانی به ۶۲ روستای کشور در قالب سومین هفته پویش هر هفته_ الف_ب _ ایران که با حضور استاندار کرمانشاه و ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو در سرسرای اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: اکنون برق‌رسانی به ۵۷ هزار و ۷۵۵ روستا در کشور با ۲۵۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع به اتمام رسیده ‌است.

او گفت: ۳۱ درصد شبکه توزیع نیروی برق کشور در راستای پوشش ۲۱ میلیون نفر ساکن در روستاها اختصاص یافته‌ است.

چهل امیرانی همچنین گفت: امروز در این مراسم؛ برق‌رسانی به ۶۲ روستا با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۴۱ میلیون تومان در ۱۶ استان‌ کشور شامل اردبیل، ایلام، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد با ۹۳۱ خانوار و جمعیت سه هزار و ۶۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

سال ۱۴۰۰ برق رسانی به ۲۵۰ روستای کشور در دستور کار است

چهل میرانی در بخش دیگر از سخنان خود به برنامه‌های این حوزه وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: امسال برق‌رسانی به ۲۵۰ روستا در کشور برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: برق رسانی به روستاهای زیر و بالای ۱۰ خانوار نزدیک شبکه توزیع نیروی برق یکی دیگر از برنامه های وزارت نیرو در سال جاری است.

مجری طرح برق رسانی روستایی کشور در ادامه اولویت وزارت نیروی را در سال ۱۴۰۰ بهینه سازی شبکه توزیع نیروی برق روستایی اعلام کرد و گفت: ۷۵ درصد اعتبارات این بخش برای بهینه سازی شبکه برق اختصاص یافته است.

امسال ۲۰ هزار دستگاه مولد برق به عشایر کشور تحویل داده می‌شود

چهل امیرانی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود برق رسانی به عشایر کشور را یکی دیگر از برنامه های وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: امسال ۲۰ هزار دستگاه مولد نیروی برق به عشایر تحویل داده می شود و تا آخر فصل بهار تعداد ۱۰ هزار دستگاه آماده تحویل به عشایر است.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو نیز در این مراسم گفت: در سال جاری این وزارتخانه اجرای ۲۹۰ پروژه با اعتبار ۶۶ هزار میلیارد تومان را برنامه ریزی کرده و در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران این پروژه‌ها فارغ از رفتن و آمدن دولت ها به بهره‌برداری می‌رسد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.