تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

اقبالی: 

هر چهار نماینده ایران شانس صعود در لیگ قهرمانان را دارند

هر چهار نماینده ایران شانس صعود در لیگ قهرمانان را دارند
تهران- مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بسیار خوبی داشتند و به نظر من هر چهار تیم شانس صعود از گروه خود را دارند.

«مسعود اقبالی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا وضعیت چهار نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا ر تشریح و در مورد نقاط قوت و ضعف آن‌ها مطالبی عنوان کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد وضعیت پرسپولیس بیان کرد: این تیم دو پیروزی داشته و هم‌اکنون در صدر است و به نظر من می‌تواند بازی امروز خود با گوا را به راحتی با پیروزی پشت سر بگذارد و صدرنشینی خود را تحکیم کند. در مجموع تیم پرسپولیس بد بازی نکرده اما در مقایسه با دیگر تیم‌های ایرانی، نظم تاکتیکی نداشته اما با گل کردن موقعیت‌های خود توانسته نتیجه بگیرد. به خصوص با حضور «شهریار مغانلو» در ترکیب که می‌تواند برای تیمش بسیار مفید باشد. از نظر من حامد لک تا اینجا بهترین بازیکن پرسپولیس است.

وی افزود: این تیم نشان داد که می‌تواند در ادامه راه نیز موفق باشد و بهتر شود. پرسپولیس بار دیگر ثابت کرد که یکی از تیم‌های خوب آسیاست.

اقبالی در مورد وضعیت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت:‌ فکر می‌کنم که این تیم انسجام بهتری در دفاع و حمله از پرسپولیس داشته و با گل‌هایی که زدند نشان دادند که توانایی پیروزی مقابل هر تیمی را دارند. «فرشید اسماعیلی» از نظر من بهترین عملکرد را برای تیمش داشته است.

مربی اسبق تیم فوتبال استقلال تهران اظهار داشت: استقلال بی تردید می تواند به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند. امیدوارم بازیکنان در ادامه راه هم با همین قدرت و تمرکز در میدان حاضر شوند تا بتوانند امتیاز های لازم را جمع کنند.

او در خصوص عملکرد تیم فولاد خوزستان تصریح کرد: این تیم در گروه بسیار سختی حضور دارد اما تا کنون با یک تساوی و یک برد نشان داده تیم بسیار خوبی است. فولاد را از نظر کار تیمی از دیگر تیم‌ها بهتر دیدم. آن‌ها انسجام خوبی در حمله و دفاع دارد. این تیم با النصر بازی دارد و به نظر من نماینده عربستان یکی از بهترین‌ تیم‌های این دوره از لیگ قهرمانان است. «لوسیانو پریرا» کاپیتان این تیم نقش خود را در حمله بسیار خوب ایفا می‌کند و تا ینجا بهترین بازیکن این تیم است.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه کرد: تراکتور نیز دو تساوی بدست آورده اما فوتبال خوب بازی می‌کند. در مجموع تیم‌های ایرانی در این دوره خوب بازی کردند و دلیل آن استعداد بیشتر نسبت به تیم‌های عربی و جوان‌تر بودن نماینده‌های ماست. تیم‌های عربی در این فصل به دلیل وجود کرونا نتوانستند بازیکن‌های بسیار با کیفیتی خریداری کنند و به همین دلیل از ظرفیت های سال گذشته خود استفاده کردند.

وی ادامه داد: ستاره‌های تیم‌های عربی بالای ۳۰ سال سن دارند و به نوعی سال‌های پایانی فوتبال خود را بازی می‌کنند. اگر ما می‌توانیم پیروزی‌های خوبی بدست آوریم ببیشتر به این دلیل است.

اقبالی در خصوص کیفیت‌ زمین‌های مسابقه در لیگ قهرمانان گفت: من در تیم‌های عربی سابقه حضور دارم و از نزدیک با زمین‌های آن‌ها آشنا هستم. زمین‌های تیم‌های عربی اصلا قابل مقایسه با زمین‌های ما نیست. زمین هند هم که من دیدم خوب بود. به طور قطع سختارها اگر درست باشد، کیفیت بازی نیز بالا می‌رود. تیمی مانند پرسپولیس دوست ندارد به زیر توپ بزند و همیشه می‌خواهد روی زمین بازی کند و کیفیت خوب زمین آن‌ها را در این امر کمک می‌کند. نه تنها پرسپولیس بلکه دیگر تیم‌های ایرانی نیز به همین شکل هستند.

او در خصوص برگزاری متمرکز بازی‌های لیگ قهرمانان و تاثیر آن بر عملکرد تیم‌های ایرانی اظهار کرد: این مسابقات مانند جام جهانی برگزار می‌شود و هر تیم باید سه روز یکبار به مبدان رود. آنچه که مهم است، برخورد علمی تیم‌ها با این موضوع است. تیم‌های باید کار پرفشار نکنند و بیشتر به ریکاوری بپردازند. البته تیم‌های ایرانی و کادرفنی آن‌ها به خوبی این موضوع را می‌دانند و مسائل از این دست را رعایت می‌کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: فکر می‌کنم که هر چهار تیم می‌توانند به دور بعد صعود کنند. هر چند که استقلال و پرسپولیس در بعضی از دقایق مسابقه نوسان داشتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.