تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

آیت‌الله علم‌الهدی: 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن واجب است

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن واجب است
مشهد- امام جمعه مشهد گفت: با توجه به وضعیت بحرانی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن در شرایط کنونی واجب شرعی محسوب می‌شود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فوت روزانه حدود ۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، گفت: تمام افراد جامعه باید حداکثر مراقبت را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هم از نظر فاصله‌گذاری و هم استفاده از ماسک مد نظر داشته باشند زیرا این امر واجب شرعی است.

امام جمعه مشهد افزود: طبق گفته پزشکان این ویروس در همه نشانه و علامت ندارد و همگان می‌توانند ناقل آن باشند بنابراین ضروری است همه با هدف حفظ جان دیگران نسبت به رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک توجه و دقت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان روزه واجب شده است و ذات مقدس حق در قرآن کریم نتیجه روزه را “تقوا” معرفی می‌کند، افزود: باید بدانیم که تقوا یک جریان فکری، عقلانی، تعقل و تفکر نیست بلکه از مقوله عمل است و مظهر تقوا در رفتار انسان نمود و ظهور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: لذا وقتی سخن از تقوا به میان می‌آید باید عمل بر مبنای تقوا تنظیم شود و تقوای عملی در ارتباطات خانوادگی و روابط دو همسر موجب قرار گرفتن زن و مرد در کنار هم می‌شود.

وی ادامه داد: تمام مشکلات خانوادگی به خاطر گردش چشم است که چشم به همسر قرار و آرام نگرفته و به دنبال دیگری است و در نتیجه هزاران اختلاف و مشکل میان زن و شوهر ایجاد می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.