تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

به مناسب گرامیداشت هفته معلم؛

خوب و بد آموزش مجازی از دسترسی به آرشیو دروس تا افزایش فشار کاری

خوب و بد آموزش مجازی از دسترسی به آرشیو دروس تا افزایش فشار کاری
.

ایلام – مجازی شدن آموزش از اسفندماه سال ۹۸ تجربه‌ای نوین برای دانش‌آموزان و معلمان بوجود آورده است، موقعیتی که شاید در ذهن بسیاری از افراد اینگونه بود که این شیوه تدریس موجب سهولت کار معلمان خواهد شد اما موجب خستگی مضاعف و افزایش فشار کاری آن‌ها شده است.

معلمانی که کارشان مثل همیشه از صبح و با ضبط کردن فلیم و یا آنلاین بودن در کلاس مجازی آغاز می شود و تمام سعی و تلاششان را بکار می گیرند تا با شیوه ای اثرگذار مفهوم دروس را به دانش آموزانشان ارایه دهند.

اما این تمام ماجرا نیست، آزمون های مجازی و آنلاین و تصحیح اوراق امتحانی با گوشی موبایل یکی از سخت ترین اموری است که معلمان این روزها آنرا انجام و موجب فشار جسمی بیشتر بر این قشر زحمت کش جامعه می شود.

مرضیه مرادی یکی از معلمان ایلامی است که در این زمینه می گوید: آموزشی مجازی اگرچه موجب خانه نشینی معلمان شده اما فشار کاری ما معلمان را چند برابر کرده است.

وی معتقد است: اگرچه این شیوه آموزش بنوعی نوین محسوب می شود اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های آن در مدارس و نبود تجهیزات لازم برخی معلمان را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: از طرفی آموزش مجازی برای دانش آموزان هزینه بر بوده و بهره گیری از این شیوه نیازمند تجهیزاتی نظیر تبلت و گوشی های هوشمند است که برای همه دانش آموزان امکان فراهم کردن آنها مقدور نیست.

یکی دیگر از معلمان ایلامی در کنار مشکلات ناشی از فضای مجازی که متوجه هم دانش آموز و هم معلم است، اما این شیوه را دارای مزیت هایی می داند که دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند.

محمد نظری، یکی از مهمترین این مزیت ها را دسترسی به آرشیو فلیم های آموزشی معلمان عنوان کرد که دانش آموزان می توانند در صورت عدم درک مفهوم درس بویژه دروس ریاضی چند مرتبه آنها را مشاهده کنند.

وی راه اندازی شبکه شاد را یکی از ابتکارهای مهم آموزش و پرورش برای آموزش مجازی عنوان کرد و گفت: اگرچه دسترسی به این شبکه نیز دارای هزینه اینترنت و نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی است اما تکرار آموزش های دروس و دسترسی به فایل های آموزشی مختلف از مهمترین مزیت های این کانال است که دانش آموزان می توانند از آنها استفاده کنند.

۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری آغاز هفته ای است که به عنوان بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است. هفته‌ای که تا ۲ سال گذشته هم برای معلم و هم دانش آموزان روزی پرنشاط بود، دانش آموزان در تکاپو بودند تا با استفاده از هر شیوه ای قدردان زحمات معلمشان باشند، از خرید یک شاخه گل گرفته تا کارت پستال یا هدیه ای که گاهی دانش آموزان با جمع کردن خرجی های مدرسه آنرا تهیه می کردند.

هفته ای که شاید ارتباط و دوست داشتن معلمان و دانش آموازن بیشتر و همیشه با عکس هایی یادگاری در قاب تصویر ثبت می شد.

اما برای دومین سال است که روز و هفته معلم بازهم متاثر از کرونا به فضای مجازی و بدون دیدار و جشن حضوری ختم می شود، دانش آموزانی که دور از معلم و فضای مدرسه و کلاس درس با ارسال تصاویر و صدای ضبط شده و مجازی به معلمشان روزش را تبریک گفتند.

اما همزمان با فرا رسیدن هفته معلم ۱۱ معلم سرآمد استان ایلام در زیست بوم جدید در آیینی با حضور استاندار ایلام تجلیل شدند.

در این آیین که با حضور محمد نوذری، برگزار شد از این افراد به عنوان معلمان سرآمد استانی طرح شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ تجلیل شد.

مهرداد ملکی، فرزانه احمدی و آمنه فرضی نیا از شهرستان دهلران، معصومه باقری نژاد، طاهره پدرام فر و سارا رستمی از چرداول، فرزانه آذر پیرا از زرین آباد، جمال دارابی، فاطمه مطاعی و شکوه جباری از بدره از جمله این معلمان سر امد بودند.

همچنین سمیره حسینی و سارا احمدی تبار از دره شهر و الهام خلعتی از ایلام نیز دیگر معلمان سرآمد استانی برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید استان ایلام بودند که در این مراسم تندیس و لوح تقدیر دریافت کردند./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.