تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۱

استاندار ایلام:

فعالیت گروه های جهادی نقش موثری در محرومیت زدایی دارد

فعالیت گروه های جهادی نقش موثری در محرومیت زدایی دارد
ایلام - استاندار ایلام اقدام گروه های جهادی را مبتکرانه، انقلابی و تحقق بخش عدالت اجتماعی در استان دانست و گفت: فعالیت این گروه ها نقش موثری در محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار دارد.

محمد نوذری عصر دوشنبه در نشست با گروه های جهادی بسیج سازندگی استان اظهار داشت: محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی یک کار بسیار ارزشمند و در نوع خود بی نظیر است و مهم ترین رکن و اساس جامعه اسلامی به شمار می آید.

وی افزود: هیچ خدمتی در دین اسلام بالاتر و با ارزش تر از کمک رسانی به محرومان نیست و افرادی که در این راستا با کمترین امکانات تمام تلاش خود بکار خواهند گرفت اجر دنیوی و اخروی آنان در نزد پروردگار محفوظ است.

استاندار ایلام با بیان اینکه کار جهادی تنها به فعالیت های عمرانی و زیرساختی در مناطق محروم معطوف نخواهد شد، گفت: فعالیت و اقدام این گروه‌ها در سراسر استان و کشور بسیار گسترده و زبانزد است کما اینکه گاهی موارد توجه این گروه‌ها به توسعه مسایل فرهنگی، آموزشی و اجتماعی یک منطقه کم برخوردار می تواند بسیار موثر باشد.

نوذری تنها دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها را عدم وجود امکانات زیرساختی و مشکل اشتغالزایی جوانان ذکر کرد و گفت: گروه های جهادی در راستای خدمات رسانی به مردم و انجام فعالیت عمرانی بمنظور آبادانی روستاهای کم برخوردار تاکنون بهترین عملکرد را به نمایش گذاشتند.

دولت از طرح های مبتکرانه گروه های جهادی حمایت می کند

استاندار ایلام گفت: دولت از طرح های مبتکرانه گروه های جهادی در خصوص مسایل اجتماعی که دارای فرضیه های محکم علمی و تخصصی باشد به طور جدی حمایت می کند.

نوذری افزود: واحد های تسهیل گری که در حال حاضر در شهرستان های ملکشاهی و محله های حاشینه نشین شهر ایلام راه اندازی شده و فعال هستند نمونه موفق این طرح ها می باشد که گروه های جهادی نیز با معرفی طرح خود و در صورت تصویب کارشناسی می توانند اعتبار لازم را دریافت کنند.

وی عملکرد واحد های تسهیل گری این استان را بسیار مثبت و رضایت بخش عنوان کرد و گفت: این واحدها در راستای تحقق ۲ هدف مهم نظیر کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی موفق عمل کردند.

فعالیت گروه های جهادی برای محرومیت زدایی وحدت آفرین است

استاندار ایلام ورود گروه های جهادی بسیج سازندگی برای زدودن غبار محرومیت از مناطق کم برخوردار و تعامل آنان با مردم را بسیار وحدت آفرین دانست و گفت: همدلی و همکاری گروه های جهادی با مردم در یک منطقه تفکر بسیجی را زنده نگه می دارد.

وی افزود: اندوخته های علمی دانشجویان و تجربه کارکنان برخی سازمان ها که در قالب گروه های جهادی در اختیار مناطق محروم گذاشته می شود نیز نمونه دیگر همدلی مردم و مسوولان است.

نوذری ابراز امیدواری کرد: استمرار فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم می تواند به توسعه فعالیت های عمرانی و زیرساختی در نهایت به ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها بسیار موثر باشد.

خدمات گروه های جهادی در سیل ماژین و کنگره اربعین بی نظیر بود

استاندار ایلام خدمات فرهنگی و اجتماعی گروه های جهادی در سیل ماژین، و کنگره اربعین را بسیار ارزشمند و بی نظیر برشمرد و گفت: حضور این نیروها و گروه های جهادگر مردمی در کلیه صحنه ها و میدان ها مایه دلگرمی مردم است.

نوذری در ادامه با اشاره به فعالیت مستمر گروه های جهادی در بحث مقابله با کرونا نیز افزود: این گروه‌ها در زمینه اهدا ماسک، توزیع کمک های معیشتی و کمک های مومنانه تمام توان خود را بکار گرفتند.

استاندار ایلام با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیدا های ریاست جمهوری و برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد، گفت: گروه های جهادی و نیروهای بسیجی زمینه مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنند که با حضور پرشور مردم جبهه استکبار مایوس و ناامید خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که ایلام جزو سه استان برتر از نظر مشارکت بالا در ادوار گذشته انتخابات است، یادآور شد: با مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات سالم و پرشور می توانیم بار دیگر نقشه های جبهه استکبار را نقش بر آب کنیم.

۲۰ کمیته برگزاری کنگره سه هزار شهید در ایلام فعال شد

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره سه هزار شهید در آبان یا آذر ماه سال جاری در ایلام خبر داد و گفت: ۲۰ کمیته برای برگزاری این کنگره فعال شده است.

نوذری با بیان اینکه این استان نقشی محوری و کلیدی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس داشت، افزود: در این کنگره ۴۳ خدمت ارایه می شود و سعی داریم کنگره سه هزار شهید به نحوی باشکوه در این استان برگزار شود.

وی از گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین ( ع ) ایلام خواست: تمهیدات لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره عظیم و ارایه ۴۳ خدمت به مردم را اتخاد کنند و از امروز برای این مهم برنامه ریزی های منسجم و هدفمند در نظر گرفته شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.