تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵

️ بازار داغ کرونا و تنور سرد انتخابات    ✍خداداد ابراهیمی/ روزنامه‌نگار

️ بازار داغ کرونا و تنور سرد انتخابات    ✍خداداد ابراهیمی/ روزنامه‌نگار
نگاه اقتصاد - "یکی پرونده داشت و یکی کلید، گفتم؛ این کشور یه جو غیرت می‌خواد، شاید به درد ( کشورم) بخورم... من عاشق کشورم هستم."

 

این بخشی از سخنان کنایه آمیز یک دختر موتور سوار بود که امروز در وزارت کشور ثبت نام کرد.تا اولین حاشیه‌ی اولین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را رقم بزند. هرچندکه پیش ازاین برخی چهره‌های سیاسی و نظامی با تکیه بر “اصلاحِ” و تاکید بر اصول” ، برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری صف آرایی کرده‌ و در فضای مجازی و بویژه در اتاق‌های “کلاب‌هوس”، با مفاخره، “هل من مبارز” طلبیده و به حاشیه‌های متفاوتی دامن زده‌اند.

 

دراین میان اما اغلب مردم هنوز موج انتخاباتی راه نینداخته‌اند و پیش از آنکه به فکر صف‌های رای باشند، در اندیشه‌ی سلامت و معیشت خود هستند. آنان منتظرند تا ببینند اهداف و برنامه‌های کدام نامزد انتخاباتی، پرچم قرمز کرونا را از بام خانه‌های ایرانیان پایین می کشد و پرچم نجات مردم را بالا می گیرد؟!

 

درحالی که مردم معتقدند نامزد واقعی انتخابات ریاست جمهوری باید نامزد دریافت مدال “نجات ملی” باشد، اما تاکنون هیچ نامزدی برای شکست کرونا و احیای اقتصاد نیمه‌جان ایران، طرح و برنامه‌ای روشن و امید بخش ارائه نکرده است. نامزدهای نه چندان مطرح انتخابات ریاست جمهوری شاید هنوز فرصت نکرده‌اند تا به بازار داغ کرونا بیندیشند که؛ تا امروز ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۰، ایران، به عنوان چهاردهمین کشور با بیشترین آمار مبتلایان کرونا در جهان‌ شناخته شده‌ و تا کنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۳۵۲ نفر رسیده و مجموع جان باختگان این بیماری ۷۵ هزار و ۵۶۸ نفر اعلام شده است.

 

حدود چهل روز مانده به حساس‌ترین رویداد سرنوشت ساز مردم، اما هنوز فضای انتخابات ۱۴۰۰ کشور، نشاط بایسته‌‌ی انتخابات دوره‌های پیشین را نداشته و سوت و کور نشان می دهد. شاید یکی از دلایل این سردی و خاموشی این باشد که کاندیدای واقعی مردم هنوز پای در این میدان سرنوشت ساز نگذاشته است، کاندیدایی که فارغ از معرکه‌های سیاسی و بی‌حاصل، با برنامه‌هایش، دولتی مردمی پایه گذاری کند و برای گرم کردن تنور سرد انتخابات، افکار عمومی را بیش ازپیش متقاعد کند. دولتی که حل منازعه‌ی فرسایشی،‌ حل معضل معیشت و سلامت پایدار، منشور فعالیت‌های امید بخش او برای نجات جامعه‌ی ایران باشد و با نور افکن قدرتمند خود، تاریکخانه‌های فساد و رانتخواری را افشا کرده و مردم به ستوه آمده را به آرامش وامنیت برساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.