تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

معاون استاندار:

نزولات جوی در ایلام ۴۵ درصد کاهش یافت

نزولات جوی در ایلام ۴۵ درصد کاهش یافت
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: میزان نزولات جوی این استان در مقایسه با سال های اخیر ۴۵ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، احمد کرمی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات کم آبی استان اظهار داشت: امسال یکی از کم بارش ترین سالها در طول چند دهه اخیر استان ایلام است که در این راستا لزوم اتخاذ تمهیدات در ارتباط با مشکلات کم آبی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

وی یادآور شد: تامین و توزیع درست آب شرب در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در خصوص صرفه جویی در مصرف آب فرهنگ سازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تقدیر از دستگاه‌های متولی برای ایجاد تمهیدات لازم برای مبارزه با خشکسالی، گفت: به دستور استاندار و بر اساس پیش بینی های انجام شده ساز و کارهای مهمی در بحث پیشگیری از بحران آب در نظر گرفته شده است.

کرمی ادامه داد: آب منطقه ای استان به طور مثال با حفظ ذخیره آب سدها نسبت به مدیریت اوضاع اقدام کرده و آب و فاضلاب استان نیز با اصلاح شبکه های فرسوده هدررفت آب را کاهش داده است.

وی در ادامه خواستار اتخاذ تمهیدات بیشتر در جهت حفظ وضعیت آب موجود استان شد و افزود: برای این منظور علاوه بر اینکه نیازمند جداسازی آب فضای سبز از آب شرب هستیم باید در خصوص صرف جویی در مصرف آب فرهنگ سازی شود و مردم نقش مردم را در مدیریت اوضاع بیشتر کنیم.

معاون استاندار ایلام بر تسریع در روند استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام برای فضای سبز تاکید کرد و اظهار داشت: همچنین می توان از آب قنوات سطح شهر برای فضای سبز استفاده و نسب به ذخیره سازی آب شربا در سطح بهینه اقدام کرد.

کرمی تاکید کرد: امروز در برخی نقاط استان چون شهر ایلام، برخی از روستاهای شهرستان چوار، شهرستان ملکشاهی و برخی نقاط دیگر استان با مشکلات کم‌آبی مواجه هستیم که باید برای رفع آن اقدامات فوری و لازم انجام گیرد.

وی بر اقدامات پیشگیرانه قبل از ورود به بحران آب نیز تاکید کرد و گفت: هنر ما این است که ضمن حفظ وضعیت موجود، با توجه به شرایط کم بارشی شدیدی که امسال داشته ایم، نگذاریم وارد بحران کم آبی در استان شویم.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای تامین آب عشایر نیز اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز استان تامین آب عشایر استان است که در این راستا نیازمند اعتبار ویژه برای اتخاذ ساز و کارهای لازم در این زمینه هستیم که انشاالله با همکاری سازمان امور عشایری کشور و استانداری حل و فصل خواهد شد.

گفتنی است در این نشست ابتدا مدیرکل مدیریت بحران استان درخصوص وضعیت آب استان با توجه به کاهش نزولات جوی هشدار داد و خواستار صرف جویی آب در بخش های آب شرب خانگی، کشاورزی و صنعتی شد و در این زمینه بر اصلاح الگوی کشت به سمت محصولات سازگار با کم آبی تاکید کرد.

در ادامه مدیران دستگاه های آب منطقه ای استان، آب فاضلاب استان، جهاد کشاورزی استان، امور عشایری استان و شهرداری ایلام ضمن اعلام نقطه نظرات خود گزارش از آخرین وضعیت آب در حوزه های تحت تصدی خود ارائه نمودند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.