تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

بستری های کرونا در ایلام به ۹۳ نفر کاهش یافت

بستری های کرونا در ایلام به ۹۳ نفر کاهش یافت
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روزهای اخیر تعداد بستری های موجود کرونا در استان روند نزولی داشته و به ۹۳ نفر کاهش یافته است.

 

دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۱۳ بیمار حاد تنفسی جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که پنج مورد مربوط به شهرستان ایلام است.

وی افزود: کاهش تعداد بستری ها یا تعداد مبتلایان نشان دهنده از بین رفتن کرونا نیست و پروتکل های بهداشتی باید بیش از پیش رعایت شوند.

دکتر کریمیان ادامه داد: همچنین از بستری های جدید سه نفر مربوط به دره شهر، یک نفر آبدانان، یک نفر ایوان، یک نفر دهلران، یک نفر سیروان و یک نفر نیز مروبط به هلیلان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز یک فوتی ناشی از کرونا ثبت شده و مجموع فوتی های استان به ۷۷۸ نفر افزایش یافته است.

دکتر کریمیان اظهار داشت: ۴۹ ابتلای جدید کرونا نیز شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان ۳۸ هزار و ۳۷۸ نفر است.

به گفته وی، مجموع بهبودیافتگان در استان نیز به ۳۷ هزار و ۴۲۹ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: تعداد مبتلایان در شهرستان های ایلام ۱۵ هزار و ۶۸۳ نفر، آبدانان چهار هزار و ۱۰۳ نفر، ایوان سه هزار و ۹۶۷ نفر، دهلران سه هزار و ۲۵ نفر و دره شهر ۲ هزار و ۷۳۲ نفر است.

کریمیان ادامه داد: همچنین تعداد مبتلایان در چرداول ۲ هزار و ۳۰۸ نفر، مهران هزار و ۸۰۳ نفر، بدره هزار و ۸۳۱ نفر، ملکشاهی ۹۴۱ نفر، چوار ۴۱۶ نفر، سیروان ۸۴۰ نفر و هلیلان نیز ۷۲۳ نفر است.

وی در خصوص رنگبندی شهرستان استان نیز گفت: ایلام، آبدانان، مهران و چوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.