تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

رییس شورای عالی استان ها:

تایید یا رد صلاحیت‌ نامزدهای شوراها سیاسی نبوده است

تایید یا رد صلاحیت‌ نامزدهای شوراها سیاسی نبوده است
تهران- رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بسیاری گفتند که تایید یا ردصلاحیت‌های این دوره شوراها سیاسی بوده درحالی که این طورنیست و در دوره‌های قبل هم رد صلاحیت داشته‌ایم و این روند بر اساس استعلام چهارگانه صورت می‌گیرد، بنابراین مردم باید به افرادی اعتماد کنند که از همه نظر مورد تایید هستند.

علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه چهل دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دلایل مهم برگزاری چهل و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها، پیشبرد اهداف انتخابات بود چرا که ما باید مردم را تشویق کنیم تا حضور حداکثری پای صندوق‌های رای داشته باشند؛ هرچند که مردم پیش از ورود مسئولان این را اثبات کرده اند.

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه شوراها نقش عمده ای در انتخابات دارند، افزود: هر کسی که برای انتخابات شوراها نامزد می‌شود هوادارانی دارد که در انتخابات شرکت می‌کنند، بنابراین در میزان مشارکت مردم تاثیرگذار هستند، ما نیز به دنبال این هستیم که این انتخابات از انتخابات پیشین پرشورتر باشد.

احمدی افزود: با توجه به اینکه در ایام همه گیری ویروس کرونا هستیم ممکن است فکر کنیم که مشارکت پایین خواهد بود اما به امید خدا و با توجه به اینکه شوراها در انتخابات تاثیرگذار هستند، مشارکت بیشتر خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در خصوص تایید و رد صلاحیت اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به این نکته توجه کنیم و بین مردم جا بیندازیم که رد صلاحیت به معنای پایان کار سیاسی یک نامزد انتخابات نیست بلکه ممکن است در یک دوره صلاح دانسته نشود که یک فرد در حوزه‌ای خدمت کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بسیاری گفتند که تایید یا رد صلاحیت‌های این دوره سیاسی بوده است درحالی که این طور نیست و ما در دوره‌های قبل هم رد صلاحیت داشته‌ایم و این روند بر اساس استعلام چهارگانه صورت می‌گیرد، بنابراین مردم باید به افرادی اعتماد کنند که از همه نظر مورد تایید هستند.

وی اضافه کرد: مردم باید به تصمیمات هیات‌های اجرایی اعتماد کنند و بدانند که این افراد بر اساس منافع ملت تصمیم گیری می‌کنند و قصد و غرض شخصی وجود ندارد.

احمدی تصریح کرد: اگر کسی هم احساس می‌کند که به ناحق رد صلاحیت شده می‌تواند اعتراض کند و در صورت بروز اشتباهی سهوی، صلاحیتش تایید می‌شود.

وی ادامه داد: نباید این طور باشد که یک نامزد به دلیل رد صلاحیت جامعه را به هم بریزد و اذهان عمومی را مغشوش کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در سراسر کشور چندین هزار نفر برای انتخابات ثبت نام کرده اند در صورتی که از میان این چندین هزار نفر، چند صد نفر رد صلاحیت شده اند و این به معنای رد صلاحیت گسترده نیست.

به گزارش ایرنا ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه جاری برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.