تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

۱۱ هزار ایلامی بالای ۷۰ سال واکسن کرونا دریافت کردند

۱۱ هزار ایلامی بالای ۷۰ سال واکسن کرونا دریافت کردند
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۲ هزار نفر از آغاز تزریق واکسن کرونا تا کنون در استان واکسینه شده اند که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر افراد بالای ۷٠ سال هستند.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنه در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: واکسن افراد جامعه هدف(بالای ۷٠ سال) همچنان ادامه دارد و افرادی که برای تزریق واکسن با آنان تماس و یا پیامک ارسال شده است بر اساس زمانبندی به مرکز اعلام شده مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر صادقی فر یادآور شد: برای افرادی که در موعد مقرر مراجعه نکرده اند و اصطلاحا جا مانده تلقی می شوند، نیز امکان تزریق واکسن وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: همچنین افراد (بالای ۷٠سال) که تاکنون با آنها تماس گرفته نشده، از طریق درگاه salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام و درج کدملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: سامانه به طور هوشمند نوبت دهی را انجام داده و زمان و محل انجام واکسیناسیون تعیین و پیامک نوبت دهی به تلفن همراه جامعه هدف ارسال می شود.

با بیان اینکه وجود عوارض تزریق واکسن کرونا طبیعی است، گفت: استان ایلام از لحاظ ثبت عوارض جزو چند استان با وضعیت خوب کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: استقبال مردم این استان برای تزریق واکسن کرونا که در ابتدا چندان مناسب نبود اما اکنون بهبود یافته است و هم اکنون خانواده‌ ها از این طرح ملی بخوبی حمایت می کنند.

دکتر صادقی فر ادامه داد: فروردین امسال ۲۶ هزار و ۴۰۰ مورد تست انجام شد و با وجود آنکه در پیک چهارم آمار افزایشی بود اما اکنون آمار افراد در استان به ۶۲ مورد در خردادماه رسیده است.

وی تاکید کرد: مراقبت مادران باردار به تعداد ۱۲هزار و ۷۴۰ نفر که منجر به بستری شدن ۲۱۱ مورد آنها شد از دیگر اقدامات این دانشگاه بود و تنها یک مورد فوتی مادر باردار شاهد بودیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.