تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

استاندار:

ورود خودروهای غیربومی به ایلام از روز چهارشنبه ممنوع است

ورود خودروهای غیربومی به ایلام از روز چهارشنبه ممنوع است
ایلام - استاندار ایلام گفت: ورود خودروهای غیر بومی به استان و خروج خودروهای غیر بومی به سایر استان ها بمنظور جلوگیری از افزایش شیوع کرونا از صبح روز چهارشنبه دوازدهم تا ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه سال جاری ممنوع است.

محمد نوذری روز شنبه در نشست مبارزه با کرونا استان اظهار داشت: نظارت بر این ممنوعیت جدید تعیین شده بر عهده نیروی انتظامی و پلیس راه است و در صورت ورود خودروهای بومی به شهرهای با وضعیت زرد کرونا ۵۰۰ هزار و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا یک میلیون جریمه برای پلاک آنان منظور خواهد شد.

وی تاکید کرد: ماموران راهور در ورودی شهرهای های استان حضور داشته و ضمن عودت خودروها، رانندگانی که نسبت به اجرای این مصوبه بی توجه باشند را جریمه خواهند کرد.

استاندار ایلام افزود: همچنین در مدت یاد شده نظارت بر مبادی ورودی و خروجی استان باید افزایش یابد و رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف بصورت روزانه نیز رصد شود.

نوذری یادآور شد: در تعطیلات پیش رو مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند که در صورت عدم رعایت این دستورالعمل استان وارد پیک پنجم کرونا می شود و شرایط از گذشته بحرانی تر خواهد شد.

شور انتخاباتی نباید موجب سهل انگاری در رعایت پروتکل ها شود

وی افزود: با وجود اینکه در انتخابات پیش رو نیازمند شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم هستیم، اما نباید این مهم موجب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های و دستور العمل های بهداشتی شود.

استاندار ایلام با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد: کلیه روسای ستاد های انتخابات موظف هستند در تبلیغات جانب قانون رعایت کرده و از تجمعات خارج از مصوبه ستاد کرونا خودداری کنند.

نوذری اضافه کرد: کلیه ستادهای انتخاباتی براساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا حتی در فضای روباز باید یک سوم ظرفیت مساحت مکان مورد نظر تجمع داشته باشند.

وی از معاون سیاسی امنیتی استاندار خواست: جلسه ای مشترک را با فرمانداران در خصوص لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ستاد انتخابات در هر شهرستان برگزار کنند و در این جلسه تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

ارقام کاهشی کرونا موجب سهل انگاری مردم شده است

استاندار ایلام گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون در هر مقطعی که میزان مبتلایان، بستری و فوت کرونا در استان کاهش یافت، شاهد کاهش درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و ساده انگاری مردم بودیم که این می تواند بسیار خطر آفرین و جبران ناپذیر باشد.

نوذری افزود: در مقطعی ۳۴۰ بستری کرونا در استان وجود داشت، اما این میزان در حال حاضر بسیار کاهش یافته است و روند موارد مثبت، بستری و فوت کرونا نیز بسیار نزولی است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی با وجود تزریق واکسن کرونا، نباید رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فراموش شود چرا که این ۲ فاکتور مهم در کاهش شیوع کرونا بسیار موثر بوده است.

استاندار ایلام در ادامه از رسانه های استان خواست تولید محتوا در خصوص خطرات افزایش شیوع کرونا را در دستور کار خود قرار دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.