تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

استاندار:

استان ایلام برای برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ آماده است

استان ایلام برای برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ آماده است
ایلام - استاندار ایلام گفت: تدابیر و هماهنگی های انجام شده بین مجریان و ناظران انتخابات، این استان را از هم اینک آماده برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند با حضور پرشور و حداکثری مردم کرده است.

محمد نوذری شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان اظهار داشت: انتخابات عرصه تعیین سرنوشت و مظهر اقتدار و قدرت ملی است و ما در این استان برای حضور در این رویداد مهم و برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با حضور گسترده مردم آماده هستیم.

وی با بیان اینکه انتخابات در ۲۷ شهر و ۳۶۰ روستاهای استان برگزار می‌شود، افزود: ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت، ۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات را دارد.

استاندار ایلام تاکید کرد: با بیان اینکه ایلام همواره جزو استان برتر از نظر میزان مشارکت و حضور مردم در ادوار گذشته انتخابات بوده است، یادآور شد: از تمام ظرفیت‌های مهم استان چون سمن‌ها گروه‌های مردم نهاد، احزاب، فعالین سیاسی، مصلحان و بزرگان و معتمدان استان برای برگزاری یک انتخابات پرشور و با حضور حداکثری استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸۶ سازمان مردم نهاد و ۷۹ حزب سیاسی فعال در استان ایلام وجود دارد، بیان کرد: در این شرایط پایانی دولت به فرمانداران و بخشداران ابلاغ کرده‌ایم که در میان مردم باشند و مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه ملاحظات لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی در نظر گرفته شده است، گفت: در برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی ۷۷۱ شعبه را در فضای باز و در مرکز استان نیز ۱۲۶ شعبه شهر ایلام به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی گفت: تعداد شعب پیش بینی شده استان در انتخابات ۲۸ خرداد به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و دسترسی آسان مردم به صندوق های اخذ رای، نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های خاص استان در حوزه های مختلف گفت: توسعه ایلام در آینده، توسعه ای همه جانبه و فراگیر بوده و این استان همه شرایط را برای توسعه دارد و مسیر توسعه را نیز پیدا کرده است.

نوذری بیان کرد: چهار درصد نفت کشور و هشت درصد گاز کشور در ایلام وجود دارد و در این چند سال اقدمات و کارهای بزرگی در این حوزه صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر افزون بر پنج میلیارد یورو در حوزه نفت و گاز در استان سرمایه گذاری شده و اشتغال خوبی نیز صورت گرفته است.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از ظرفیت های استان کنگره بزرگ اربعین است هرچند در یک سال اخیر با توجه به شیوع کرونا اربعین برگزار نشده است.

نوذری ادامه داد: چهار میلیون تردد زائر تنها در ایام اربعین در این استان صورت می گیرد و در طول سال نیز ظرفیت هشت میلیون تردد را دارا است و با وجود چنین ظرفیت بزرگی باید در این مسیر بسترهای مهم اقتصادی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق پایانه مهران را به یکی از مبادی مهم تجارت و صادرات در کشور تبدیل کرده و در ۲ سال اخیر توسعه خوبی داشته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.