تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

بازرس کل ایلام:

ذیحسابان باید مشاور مالی دستگاه ها باشند

ذیحسابان باید مشاور مالی دستگاه ها باشند
ایلام - رییس سازمان بازرسی استان ایلام گفت: ذیحسابان به عنوان امین هر دستگاه ضمن نظارت کافی بر هزینه های ادارات، باید در نقش مشاوران مالی در کنار مدیران در جهت پیشبرد اهداف دستگاه‌های اجرایی متبوع خود باشند.

 

مهدی اصلانی روز چهارشنبه در دیدار با ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار داشت: با توجه به حجم بالای فعالیت های ذیحسابان در دستگاه های اجرایی، آنها باید با برگزاری به موقع مناقصات و انجام به موقع این امور از بروز احتمالی خطا و تخلف پیشگیری کنند.

وی افزود: ذیحسابان افرادی عالم به وظایف، پاکدست و مسلط به قوانین هستند که به جهت دسترسی به آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و هم اندیشی با مدیران می‌توانند به عنوان مشاور آنها عمل کنند.

اصلانی، هدف اصلی از برگزاری این جلسه را ارتباط مستقیم با افراد تاثیرگذار و تعامل با مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف استان، در راستای اثرگذاری بیشتر و به منظور بهبود وضعیت استان و تحقق رسالت های سازمانی دانست که به واسطه نشست‌ها و سهیم کردن همگان در امر نظارت، می‌توان در مسیر قانون قرار گرفت و از ظرفیت های مختلف در جهت نظارت اجتماعی گام برداشت.

بازرس کل استان ایلام تاکید کرد: اگر یک دستگاه اجرایی موفق عمل می کند، بدون شک در کنار مدیر آن دستگاه، ذیحساب توانمند و موفقی قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام نیز در این نشست به رشد درآمد ها در سال ۹۹ اشاره کرد و از دستگاه‌های امنیتی به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی که به رشد درآمدهای استان کمک شایانی کرده اند، تشکر کرد.

قدرت فیض الهی به مولدسازی و املاک مازاد اشاره و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و همچنین حمایت سازمان بازرسی را در شناسایی و ثبت املاک در سامانه بسیار مهم عنوان کرد.

وی یادآور شد: حضور نماینده اقتصادی و دارایی به منظور نظارت دقیق و انتقال مشکلات ذیحسابان در شورای نظارتی استان لازم ضروری به نظر می رسد .

وی ادامه داد: به منظور عدم خاتمه پیمان از طرف پیمانکار در پروژه ها و به منظور تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه تمام و با رعایت قانون و صرفه وصلاح دولت، تدابیری اندیشیده شود که توسط پیمانکار قبلی پروژه به اتمام برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اظهار داشت: کمک به هم‌افزایی برای توسعه کشور و جلوگیری از هدر رفت و استفاده بهینه از منابع ،نقطه نظرات خوب و پیشنهادات سازنده مسوولان کمک به پیشبرد اهداف سازمانی است.

رحمت الله قیصوری با اشاره به بحث انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: وظیفه ما شرکت در انتخابات و ترغیب مردم جهت شرکت در سرنوشت ایران اسلامی و همچنین نظارت کافی به منظور عدم استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی است.

وی نقش ذیحسابان را در بحث نظارت و تهیه و تنظیم و اجرای بودجه ،تامین اعتبار (در راستای اهداف قانون و جلوگیری از انحرافات مالی) درخواست وجه و تطبیق با قوانین ، به خصوص با توجه به حجم عظیم فعالیت ها در دستگاههای اجرایی مهم و حساس دانستند.

قیصوری با اشاره به اینکه هر شخصی بنابر اختیاراتش مسئولیت دارد و این امر بایستی در دستور کار قانون‌محاسبات قرار گیرد ،تا همه مسئولیت ها متوجه مقام مافوق نشود، افزود: امر نظارت در شرایطی که محدودیت منابع وجود دارد بسیار حساس خواهد بود .

وی اصلاح و بهبود برنامه‌ها را از وظایف حوزه نظارت دانست که با پیشنهادات سازنده خود می توانند در اصلاح و بهبود برنامه ها تاثیرگذار باشند .

وی در بحث ثبت ساختمان‌های دولتی در سامانه گفت: اگر ساختمانی در سامانه ثبت نشود ،هزینه نگهداری هم به آن تعلق نمی گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.