تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

زاکانی:

با اژدهای هفت سر فساد می‌جنگم

با اژدهای هفت سر فساد می‌جنگم
تهران- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز آمده ام با اژدهای هفت سر فساد بجنگم و در این مسیر آنچه دارم در طبق اخلاص می‌گذارم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه در گفت‌گویی، وضعیت فعلی را بیم و امید توصیف کرد و گفت: بیمناک از این جهت که اختاپوس فساد، فقر و تبعیض را مشاهده می‌کنم و امیدوار از این جهت که به همت مردم دل‌گرم هستم. امروز، تناقض پیش روی ما قرار دارد. اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم در صحنه و جغرافیای سیاسی با ارزش در کنار شرایطی که انسان می بیند امکانات ویژه ای در اختیار این ملت قرار داده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: از سوی دیگر، فقر، فساد، تبعیض، بیکاری و مشکلات متعدد امروز کمر مردم را خُرد کرده است. امروز آمده ایم با اژدهای هفت سر فساد بجنگیم و در این مسیر آنچه داریم در طبق اخلاص بگذاریم.

زاکانی، خود را معلم دانشگاه و هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خدمت مردم توصیف کرد و گفت: می‌توانستم از تحصیلات دانشگاه، معاشی کاملاً حلال داشته باشم اما خودم را وقف شما کردم و تا به امروز به جز کار در بیمارستان دولتی، هیچ شغلی در عرصه پزشکی برنگزیده‌ام.

وی، خاطرنشان کرد: تجربه اداره بزرگترین تشکل دانشجویی کشور با ۲ هزار و ۲۰۰ نخبه در دانشگاه‌ها، پرچمداری آزادی طلبی، عدالت‌خواهی و علم طلبی را با همراهان و دوستانم متقبل شدم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: از همان ابتدا خود را با پلشتی‌ها مواجه دیدم و از هیچ کس نترسیدم. با مفاسد اقتصادی قاطع برخورد کردم. از تحقیق و تفحص قوه قضاییه، نظام آموزش عالی و آزمون دستیاری گام‌های بلندی برداشتیم هر چند در این راه با تهدیدهای جانی مواجه شدم.

زاکانی گفت: وزرا، عناصر امنیتی، معاونان رییس جمهوری، برادران و عناصر گردن کلفتی را که برای خود یک امتیاز ویژه ای قلمداد می‌کردند، هدفگذاری کردم. نامردی می‌دیدم با سرپنجه‌های فساد برخورد کنم اما تنه‌های قطور و گردن‌های کلفت را نادیده بگیرم. بنابراین، اراده کردم و حاصل آن تا به امروز نزدیک به ۱۵ شکایت بزرگ از همین عناصر و حضور در دادگاه های متعدد برای صیانت از دهها میلیارد دلار و صدها هزار میلیارد تومان از امکانات شما بود.

وی ادامه داد: در مجلس نهم به عنوان رییس کمیسیون ویژه برجام، خدمتگذاری کردم و در پی صیانت حق مردم بودم. من اندک توشه ای دارم، توشه دوره دفاع مقدس، دوره دانشجویی و آشنا شدن با ۱۰ هزار عنصر موثر علمی در کشور، توشه مواجهه با فساد و حرکت در جریان سیاسی و انقلابی کشور را به همراه دارم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حداقل چهار بار به شهرهای کشور سفر کرده است، گفت: در این سفرها با بدنه انقلابی و خدوم مردم مواجه شدم؛ همچنین در مجلس شورای اسلامی تلاش خود را معطوف به پیوستگی با مردم کرده ام. امروز کسانی که خود مسبب مشکلات و فسادها هستند، مدعی هم هستند.

وی تاکید کرد: افرادی با نام آزادی در پی فلج کردن اقتصاد کشور و پر کردن جیب خود هستند که کار ما را سخت و آسان می‌کند. بنابراین، انتخاب یک راه درست و جهت گیری اساسی برای ما موضوعیت دارد. کشور هشت سال در سیاه‌ترین شرایط خود به سر می‌برد و امروز هیچ کسی مسوولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد و بانیان این ایام و سختی‌ها، خودشان در موضع فرار به جلو قرار گرفته اند.

به گفته زاکانی، ۲ نوبت در این ۴۲ سال تورم بالای ۴۹ درصد داشتیم؛ یک نوبت دوره سازندگی در نیمه دهه ۷۰ و نوبت دوم در این ایام است. دستان دزدان را باید قطع کرد و حرکت را در مسیری قرار داد که حاصل آن یک تحول فراگیر در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی تاکید کرد: برنامه ای انتخاب کردیم که چهار محور تحولی شامل اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت و سیاست خارجی دارد و اساس حرکت ما است.
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه، اظهار داشت: به دنبال پیشرفت همه جانبه کشور هستیم و از عقب افتادگی های گذشته باید عبور کنیم و فصل جدیدی برای جامعه رقم بزنیم. برای پیشرفت ایرانی اسلامی، اولویت، فرهنگ است.
زاکانی با بیان اینکه کانون حرکت ما، جهش تولید است، گفت: تمام موانع اعم از تامین مالی، مجوزها و مقررات، سیاست های غلط و بی ثبات همچنین شرایطی که در آن مالیات و بیمه دشمن جان تولید است، شرایطی که در آن صادرات برای ما غیرممکن است، همه چیز باید متحول شود تا تورم، اشتغال، رفع فقر و تحقق عدالت بعد از خلق ثوت و توزیع مناسب آن صورت گیرد.
وی اظهار داشت: ۲ دشمن اصلی تولید، مفاسد اقتصادی و دیوان سالاری است. کمر این ۲ دشمن را می توان با دولت الکترونیک و شفاف کردن شرایط مختلف شکست و همه چیز را در اتاق شیشه ای قرار داد چرا که دانستن حق مردم است و باید زندگی آبرومند داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۲۸ قانون اساسی، هر ایرانی باید یک شغل آبرومند و بر اساس اصل ۳۱ هر خانواده ایرانی باید یک منزل در خورد داشته باشند، در حالیکه اینطور نیست؛ چرا که مشکل ما در رعایت نکردن قانون اساسی است.
زاکانی با بیان اینکه امروز در کشور استراتژی صنعتی وجود ندارد، بیان کرد: علت به سختی افتادن بورس و متضرر شدن مردم، بی کفایتی مسوولان است که از مردم برای شرکت در بورس دعوت نا به جا کردند. می توان از رانت اطلاعاتی استفاده کرد اما باید به نفع مردم باشد، بنابراین این عده را که از رانت اطلاعاتی به نفع خود استفاده کردند باید خانه نشین کرد.
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود در شبکه یک سیما، خاطرنشان کرد: به شما مردم وعده می دهم در سال اول دولتم-دولت اقدام و اصلاح- شایستگان، عاملان عامل و خادم بر قدرت تکیه زدند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ و اجتماع برای ما موضوعیت و حیثیت اساسی به خود اختصاص می دهد، تاکید کرد: تعلیم و تربیت، خانواده، مسجد، آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه، رسانه و فضای مجازی پنج کانون هدفی است که مورد دقت است. امروز نرخ رشد جمعیت زیر یک درصد است و جمعیت به سمت پیری می رود اما ما دقت نداریم.
زاکانی با انتقاد از وضعیت فعلی مدارس، تاکید کرد: نگاه غلط به آموزش و پرورش و تاکید بر آموزش صِرف، شرایطی ایجاد کرده است که از دانش آموز نمی توان انتظاری در خلاقیت، تعلیم، اجتماعی شدن و مهارت داشت؛ چرا که یک ساختار معیوب و محتوای مانده در ده ها سال قبل، محل مراجعه دانش آموزان است.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کرونا را زودتر از این می شد مهار کرد، از همان اسفند ۹۸ قرارداهی در قم تشکیل دادم اما گوش شنوایی نبود تا حرکت همراهی برای مواجهه درست با کرونا داشته باشد.
به گفته زاکانی، حق اعتراض باید در جامعه پذیرفته شود و مهمترین بخش از امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف مردم به مسوولان است. همچنین ظرفیت اقلیت های دینی، مذاهب اسلامی و اقوام را پاس می داریم و به آنها به عنوان یک فرصت بزرگ نگاه می کنیم.
وی سیاست خارجی فعلی را منفعل دانست و گفت: سیاست خارجی باید در خدمت اقتصاد، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت قرار بگیرد و تلاش کند افق بالاتری مدنظر قرار دهیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.